Tävling – vinn en materialsats från Salabim

tävling

Tävlingen är avslutad! Läs här vem som vann.

Nu är det dags för en tävling igen!

Denna gång har du chansen att vinna en materialsats till ett virkat djur, amigurumi,  från Salabim. Materialsatsen  innehåller garn, stoppning, ögon, (+filttyg och trådar till vissa modeller), virkmönster och beskrivning på hur man gör en ”magisk eller justerbar ring”.

tävling_djur

Det enda du behöver göra är att skriva en kommentar till detta inlägg där du svarar på de två frågorna här nedan. Om du har en egen blogg får du väldigt gärna länka till tävlingen och till min blogg: Tänk om jag hade en blogg.

Här kommer frågorna:
1. Vad betyder förkortningarna fm och lm inom virkning?
2. Vilket av djuren skulle vilja vinna och varför har du valt just det djuret? Du hittar alla djuren här! OBS! Nr 17 kan inte väljas!

Tävlingen avslutas lördagen den 21 november kl. 18:00 och då kommer en vinnare att lottas fram bland de som svarat rätt.

Lycka till! 

ps. På www.amigurumi.se finns möjlighet att beställa materialsatser till alla djuren. Kanske en bra julklapp till den virkintresserade?

Ann

61 Responses to Tävling – vinn en materialsats från Salabim

  1. Göran skriver:

    Hej Ann!
    Äntligen känner jag att detta är en tävling som jag kommer att få stor framgång i och självklart vill jag vara med.
    Jag har redan börjat ta virklektioner på nätet.

    Tävlingen var lätt som en plätt:
    1. Fm står för fastmaska och Lm betyder luftmaska.
    2. Vad jag vill vinna? Givetvis djur nr 9 tupp eller höna. Varför? Jo jag är lite galen i höns!

    PS Nu när jag har skrivit svaret på frågorna får ju alla andra också veta. Det är ju fuskit vettja;-)

  2. Annelie skriver:

    1.Lm=luftmaska, fm=fastmaska
    2. Jag skulle vilja vinna kaninen Hopp-san för min dotter vill ha en kanin som hänger på skolväskan.

    Mvh
    Annelie

  3. Fm= fast maska
    Lm= luftmaska

    Den lilla pärlugglan nr 25 vore trevligt eftersom jag spanat på pärlugglor om nätterna så många gånger

    Anna-Karin

  4. Så klart jag vill vara med och tävla.
    Svar:1. lm=luftmaska och 2. fm= fastmaska.
    Jag väljer lejonet. Vi är fem i familjen och var och en förknippas med ett djur. Min
    mista son har ett Lejon som sitt djur.

    Skriver om tävlingen i min blogg 🙂

    K:MIA

  5. Siv skriver:

    Jag tävlar och svaret på frågorna är Lm =luftmaska och fm = fastmaska.
    Jag vill gärna vinna kattflickan om jag har tur.

  6. LINDA skriver:

    tack för tipset vill gärna vara med och tävla och skulle jag ha turen på min sida så skulle vi välja Kaninen Mats till min kanin tokiga tjej nr 18

    Svaret: lm= luftmaska och fm=fastmaska

    Hoppas på tur:)

    har länkat i bloggen
    http://familjengranberg.blogg.se/2009/november/tavling-vinn-en-materialsats-fran-salabim.html

    Linda

  7. Hej! Är gärna med i dina fina tävlingar och älskar att handarbeta gör jag, fast amigurumi har jag aldrig prövat på och det vore jättekul att testa.
    Svaret på frågorna då är:
    1. fm = fasta maskor / lm = Luftmaskor
    2. Nr 18 Kaninen Mats. Den valde jag helt enkelt för att den var så söt. Om jag vinner så tänkte jag ge den i julklapp till mitt lilla kusinbarn som även hon är söt!
    Har länkat:
    http://pyretpepsi.blogspot.com/2009/11/vinn-en-materialsats-till-amigurumi.html

  8. […] Andra gången gilt? Jag tävlar om att vinna en materialsats till söta virkade små djur hos Annsann. (Och nej, jag brukar varken tävla eller lägga ut det i min blogg, det minskar ju de procentuella […]

  9. catya skriver:

    Självklart fortsätter jag haka på!

    1. LM=luftmaska, FM=fast maska
    2. Jag väljer nr 14, Grönt Monster, jag tyckte helt enkelt att den var toksöt och passade mig och mina avkommor bäst och med den inväntade advokatfakturan blir det nog inga julklappar om jag inte gjort dem själv. 😦

    Pyssleria pysslera?

  10. Elisabeth skriver:

    1. Fasta maskor och lufftmaskor

    2. älgen EDGAR – enda älgen min pappa får se i år trots att han jagar… 😉

  11. Maggan skriver:

    Ååh, självklart vill jag vara med och prova lyckan igen (eller olyckan kanske jag ska säga…. 😉
    1. fm – fasta maskor lm – luftmaskor
    2. eftersom jag älskar kor och samlar på dom skulle jag gärna vilja vinna ”kossan Svartnos” hur söt var inte hon!! Självklart har jag länkat!!
    Kram

  12. Eva skriver:

    1. Fasta maskor och luftmaskor
    2. nr 18 kaninen, till mitt barnbarn.

  13. elisabet skriver:

    1 Fasta maskor och luftmaskor
    2 Nr 1 för att jag älskar katter

  14. Sanna skriver:

    Självklart vill jag vinna! Skulle jag ha turen på min sida, skulle jag vilja ha nr:2 Puman/katten, så jag kunde skapa fler och sälja i förmån för djurskyddet =)
    Länkar självklart från min sida!
    Kraaaaaam
    Sanna

  15. Sanna skriver:

    Visst ja, frågesvar:
    Fm: Fast maska
    Lm: Luft maska

  16. Eva skriver:

    Klart jag vill vara med i din fina tävling !

    Här kommer mina svar:
    1: fm = fast maska, lm = luftmaska
    2: jag väljer självklart nr:6,Älgen Edgar !

    Ha en fortsatt trevlig dag !

  17. Zhara skriver:

    Hej! Jag vill gärna vara med i utlottningen!

    1. fm = fast maska
    lm = luftmaska

    2. Om jag vinner önskar jag mig nr 26
    Ekorren Granlund

    Tack för att din kommentar på min blogg, den gjorde mig glad!

  18. Jessie skriver:

    Åh tack för tipset! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Svaren på frågorna är:
    1. fm = fastmaska och lm = luftmaska.
    2. Om jag vinner så skulle jag gärna vilja vinna nr 2 Puma-unge för att den är så söt och jag älskar verkligen pumor. =)

    Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/november/vinn-en-materialsats-fran-salabim.html#comment

    Hoppas på tur!
    /Jessica

  19. Carita skriver:

    Jag vill gärna vara med. Svaren:
    1. fm = fastmaska och lm = luftmaska
    2. Nr3 skulle jag gärna vinna nr3 kanin, det är mitt absoluta favoritdjur och har varit det sen jag var liten 🙂 Har två stycken här hemma 🙂 Sötsaker!

    Länkat har jag gjort här:
    http://caritatavlar.blogg.se/2009/november/matrialsats.html.
    Ha det fint! /Carita.

  20. Klart att jag vill vara med och att jag länkar i tävlingsbloggen:

    http://evamar.blogg.se/2009/november/amigurumi-21-november.html

    LM är luftmaska och FM är fast maska. Det vore jättekul att testa på en amigurumi och om jag vinner blir det nr 8, pingvinen Isi. Fast jag ska nog luras lite och säga att det faktiskt ÄR Pingu så kommer jag att bli en favoritmoster!

  21. Madelené skriver:

    jag skulle gärna vara med och tävla..

    1. fm = fastmaska lm = luftmaska.

    2. jag skulle välja nr 22 badankan,jag har en 4årig son som tycker jätte mycket om badankor så det skulle bli en perfekt julklapp till honnom.

  22. Rosenvante skriver:

    Självklart vill jag vara med i din tävling och lika självklart länkar jag från min blogg.

    Svaren:
    fm= fast maska lm= luft maska

    Jag skulle gärna vilja ha nr 2 pumaungen. Blev liknad en puma i en kommentar för nån dag sedan så den skulle säkert passa mig.

  23. Anna-Lena skriver:

    Hej!
    Tävlar gärna.
    Svaret är;
    fm = fastmaska och lm = luftmaska.
    Jag skulle vilja ha nr 23 Giraffen Ralf om jag vann.
    Mina småkillar skulle bli så glad för den.

    Länkade också i min blogg,
    http://blogg.passagen.se/bloggamer/entry/t%C3%A4vling_vinn_en_materialsats_fr%C3%A5n
    Mvh
    Anna-Lena

  24. Eva skriver:

    Jag vill också vara med och tävla!
    fm= fast maska
    lm= luftmaska

    Polkagrisen vill jag gärna vinna eftersom den är hur söt som helst.

  25. Sallyomuffy skriver:

    Hej!
    Är mer än gärna med!
    Svar 1: Det är förkortning av fastmaska och luftmaska.
    svar 2: Jag skulle vilja vinna nr. 24 Bocken Bruce.
    För att den är jätte söt, och min favorit djur är bock.

  26. Maria L skriver:

    Hej, klart man är med och hoppas på tur!!

    Fm – fast maska
    Lm – luftmaska

    Skulle gärna ta emot beskrivningen på kaninen, då min son saknar sin kanin som vi har varit tvungna att ta bort:-(

  27. Sunna skriver:

    Fasta maskor och luftmaskor och självklart vill ja´g vinna skogens konung, älgen Edgar

  28. Lena skriver:

    luftmaska och fastmaska.

    jag vill vinna: Kanin Hopps-Ann. För att jag tyckte den var sötast.

  29. Karin skriver:

    Oj, detta var kul! Här kommer mina svar: lm=luftmaska fm=fastmaska.

    Om jag vinner vill jag gärna ha vargen. Min äldste son hade en varg (kallad ”jajjen”) när han var liten och nu skulle det vara kul att virka en till minsta sonen. 🙂

  30. sandra skriver:

    Jag vill delta! Har ej blogg.
    1. Lm=luftmaska, fm=fastmaska
    2. Om jag vann skulle jag önska mig nr 3 ”Kanin Hopps-Ann”. Hon var så söt och så gillar jag färgen på hennes tröja.

  31. Maria skriver:

    Jag vill garna vara med fastan jag inte har blogg 🙂 skulle ge detta som julklapp till min mamma sa hon har nagaot att pyssla med 😉

    1.Lm – luftmaska
    2.Fm – fast maska

    Om jag vann skulle jag vilja ha nr 8 pingvinen Isi 🙂

  32. Cina skriver:

    Men Polkagris setét i min hand skulle jag inte längre ha en ursäkt till att ”bara” fika och prata på våra syjuntor !

    1.Lm – luftmaska
    2.Fm – fast maska

  33. Göran skriver:

    Bästa Ann!
    När du gör dragningen på tävlingen hoppas jag att du först besvarar dessa enkla frågor och begrundar svaren:
    *Vem var först med att svara?
    *Vem löste först den kluriga tävlingen?
    *Vem försöker uppnå jämställdhet på hönsbloggarna?
    *Vem håller just nu på att lära sig virka?

    Svar:…………………….

  34. Agneta skriver:

    Sar: 1. lm= luftmaska fm = fast maska

    2. ”Polkagrisen” skulle passa bra jämte polkagrisarna på gottebordet i jul!

  35. Cilla skriver:

    1. fm = fast maska, lm = luftmaska
    2. Jag skulle vilja göra söta nr 3 Kanin Hopps-Ann!

  36. MaRie skriver:

    Vilken kul idé, jag vill vara me´.
    Pröva min lycka och något kunna smycka,
    min skolväska månntro med en liten ko?
    Fastmaskor(fm) och luftmaskor(lm) kan behövas,
    om detta projekt ska kunna prövas ;D

  37. Isabell skriver:

    fm: fast maska, lm: luftmaska.

    min syster är väldigt intresserad av att virka amigurumis och dessutom väldigt duktig på det, så jag skulle vilja ge henne mönster och grejor till nr 22, den charmiga badankan! 🙂

    hoppas på tur!

  38. Marie skriver:

    Hej klart man vill prova lyckan ….
    Svar på frågan är fm= fastmaska , lm = luftmaska

    Jag skulle vilja vinna eller rättare sagt min son vill ha nr22 badankan . Han älskar ankor när han badar är det ankor som gäller . Även om denna inte är så badvänlig , men lekvänlig .

  39. Malin skriver:

    Hej! Jag vill självklart vara med även jag!
    Rätt svar är: fm fast maska och lm som betyder luftmaska!

    Skulle jag ha turen med mig vill jag gärna vinna Bocken Bruce. För att bockar är min sons absoluta favoritdjur och numera går han runt och sjunger ”Lilla bocken bruse..” dagarna i ända 🙂

    Jag länkar också vidare så att fler hittar hit på: http://villduvinna.blogg.se/2009/november/vinn-en-materialsats-fran-salabim.html

    Nu håller jag tummarna! Ha det bra så länge!
    Kram Malin

  40. MonicaHansen skriver:

    Fast maska, Luftmaska, och jag blev glad i Bävern Bert:)

  41. Helena skriver:

    En tävling! Då måsta jag vara med och testa min lycka:
    fm är fastmaska och lm är luftmaska
    Om jag vinner väljer jag nr 8, pingvingen Isi.
    /Helena

  42. Eva skriver:

    Hej vilka söta små skapelser
    fm är fastmaska och lm är luftmaska
    Vill gärna vinna nr 22 badankan.

    Ha de gott
    Eva.

  43. Malin Kündig skriver:

    Hej!

    Jag är gärna med och tävlar, och jag har länkat på min blogg:
    http://dabelin.blogspot.com/2009/11/tavling-igen.html

    Svaren på första frågan är lm = luftmaska, fm = fast maska.

    Om jag vinner vill jag gärna ha badankan, nr 22, för den var så himla söt. Ja, det var ju de andra med, men jag fastnade för den…
    Om den sedan stannar här, eller flyttar till Emil eller Wilma (mina minsta syskonbarn) återstår att se…

  44. Mia skriver:

    Hej!
    Rätt svar lm = luftmaska och fm = fastmaska.
    Om jag skulle ha den stora turen att vinna skulle jag vilja ha nr 3 Hopps-Ann.
    Länkar från min blogg!

  45. lm=luftmaska fm=fast maska

    Oj vilka söta djur. Jag har en bok jag kan tekniken men jag behöver en kick för att komma igång. Ankan skulle säkert få mig att börja virka dessa sötnosar. Favorit förutom ankan är nog kossan. Det är något visst med kor.
    Nu håller jag tummarna för en vinst.
    Ing-Marie

  46. Elin Markusson skriver:

    Jag vill med tävla. Har virkat i många år, bara så skoj.

    Fm=fastmaska
    Lm=luftmaska

    Skulle vilja önska kossan Svartnos då. 🙂

  47. Elin Markusson skriver:

    Nu har jag länkat med.:)

  48. Kenna skriver:

    Svar på fråga 1: fm = fast maska och lm = luftmaska
    Om jag skulle ha tur att vinna vill jag ha Giraffen Ralf. Han är sötast.

  49. Pudding skriver:

    1. fm=fast maska
    lm=luftmaska

    2. Skulle gärna vilja vinna ”tupphönan” nr.9!

  50. Pudding skriver:

    Oops… glömde ju att skriva varför jag har valt det. Har växt upp med att ha höns,tuppar och kycklingar, och min mamma har det fortfarande. Höns kan vara lite roliga ibland, men en tupp ska man vara mycket försiktig med – det vet jag av egen erfarenhet! Och vissa av dem(tupparna) kan vara riktigt ståtliga….

  51. […] Ta en titt du med? Tävlingen pågår till på lördag, 21 november klockan 18.00! […]

  52. cissecatten skriver:

    Jag vill tävla!

    1: FM=fast maska, LM=Luftmaska
    2. Jag vill vinna nr 25, Pärlugglan, den var så bedårande söt!

    Länk till tävlingen i min blogg!

    Virkad?

  53. Åh vilken söt badanka!
    1/ lm = luftmaska och fm = fast maska
    2/ Om jag vann skulle jag vilja ha just ankan (eftersom det inte fanns några grodor). =)
    /Ha en bra dag!

  54. LenaL skriver:

    Hej,

    Så kul med en tävling!

    Fm = fast maska och lm = luftmaska

    Mitt önskeval är älgen Edgar, nr 6

    Ha det så jättegott!

  55. pixi skriver:

    Åh vilken gullig tävling!!länkar med bild,givetvis!!
    Svar på frågorna är ,fm-fast maska,lm-luft maska.
    Jag skulle gärna vilja vinna den sötaste av de alla (i min värld) Badankan,nr 22.Mycket för att mitt andra smeknamn är pip,så klart jag ska ha en ”pip” då !! Önskar dej en god helg o tack för att du håller tävling!! =) Pixi

  56. Helena Knutsson skriver:

    FM- fast maska
    LM- luftmaska

    Om jag vinner önskar jag mig nummer 14, det ´gröna monstret!

    Helena!

  57. […] Tävling Tävla och vinn ett virkat djur i materialsats från Salabim. Länk till tävlingen […]

  58. Marina Andersson skriver:

    Hej! Vilken tur att jag hittade den här tävlingen då jag länge drömt om att prova att virka amigurumi. Och sen att jag hittade den i sista minuten 😉
    Tävlingssvar:
    fm = fast maska
    lm = luftmaska
    Jag vill gärna vinna katten eller ankan då dem var så söta.
    Håller tummar och tår för att lyckan ska vara på min sida.

    Kram Marina

  59. Eva Andersson skriver:

    Det var verkligen tur att jag hittade hit i tid.

    lm = luftmaska
    fm = fastmaska

    Hunden var jättesöt så den vill jag ha OM jag vinner.

    Hej hopp / Eva

  60. Christina Norling skriver:

    Hejsan!

    Fick tips om den här sidan och vill gärna vara med.

    FM = Fast maska
    LM = Luftmaska

    Jag vill vinna älgen.

    Kicki

  61. Låna snabbt skriver:

    Tja, jag kom för sent.. 😦 🙂