Fyllda dagar

De senaste dagarna har jag haft fullt upp. I torsdags var det avslutning på kursen i Praktiskt förhandlingsarbete med Unionen. Sista dagen var minst lika bra som de två första och jag är helnöjd med kursen! Känns verkligen som att jag har fått massor av kunskap och verktyg som jag kan ha nytta av om det blir någon ny omorganisationsförhandling på jobbet, vilket vi får hoppas att vi klarar oss ifrån. På torsdagskvällen var det så dags för Winnerbäckskonserten. Jag och Sofia var först hemma hos min jobbarkompis och fick lite mat, tack för det Jutta! Insläppet till konserten skulle vara klockan sju och en kvart innan ställde vi oss i kö. Vi hängde av oss jackorna när vi kom in och sedan gick vi in i hallen. Vi hade ju ståplatsbiljetter och hittade ett par finfina platser längst framme vid scenen fast inte mitt för utan lite till vänster, dock kunde vi konstatera att vi skulle kunna se perfekt från där vi stod. Sedan var det bara att vänta och försöka fördriva tiden till klockan åtta då det skulle dra igång. Vi körde lite ”Ett skepp kommer lastat” och twistade till det med att man bara fick välja saker som finns att köpa på Apoteket, blev lite klurigare då.

När klockan var åtta var det dags för förbandet, Andreas Grega, var väl sådär, mest ett tidsfördriv innan den verkliga stjärnan skulle ta scenen och boråsarnas hjärtan i besittning. Strax efter halv nio drog han igång, den alldeles underbare och begåvade Lars Winnerbäck. Vilken konsert! Man blev alldeles varm inom sig och skrek sig hes mellan låtarna. Jag kan ju inte alla hans texter men det är jag ganska glad för. Jag hade nog inte haft någon röst kvar om jag hade sjungit med i alla, det räckte gott och väl med de jag hängde med i. Vid kvart i elva slutade konsterten och hela Boråshallen sjöd. Lite lätt lomhörda tog vi oss ut för att i trängseln försöka komma fram till garderoben utan att tappa bort varandra. Vi lyckades och vid halv tolv var jag hemma och lunde lägga mig med ett leende på läpparna efter en lång dag.

Fredagen kom och det var dags för jobb igen. Det blir alltid lite att reda ut och fixa när man har haft vikarie så jag hade att göra på jobbet. Slutade strax efter två, åkte och hämtade paket som kommit på posten. Hem. Skrev inköpslista och när Oscar kommit hem från skolan körde jag honom till sin pappa i Borås och passade på att storhandla inför söndagens kommande kalas. Oscar fyller 13 på söndag och min sambo Peter fyller 37 på tisdag. Kom hem vid åtta packade upp alla varor och kikade sedan på Idol under tiden som sambo och Jonathan var och grejade lite hos grannarna. De kom hem vid tiotiden och efter lite datorpyssel satte vi oss och tittade på Hedebyborna och käkade räkor och aioli. Rackarns gott!

Idag har det blivit lite slappande i soffan framför ytterligare några avsnitt av Hedebyborna samtidigt som Jonathan hade en kompis här. För nån timma sedan tog sambon med sig hunden ut i skogen för att kika efter rådjur och jag fastnade här för att försöka uppdatera mig lite om vad som har hänt runtom i bloggvärlden. Ska strax ta tag i lite röj och städ här hemma. Det behövs verkligen!

Glöm inte att det fortfarande finns tid kvar innan det är dragning i min tävling! Klockan 18:00 smäller det!

Önskar er en skön helg!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

