Julestök i mitt kök

Skinkan står på spisen och sjuder.
Julmusiken från radion ljuder.

Barnen stoppar nejlikor i apelsiner.
Ingen är sur bara glada miner.

Köttbullarna har rullats och stekts i ugn.
Klapparna är klara så jag känner mig lugn.

Allt ska sen slås in i papper så granna.
Undrar om barnens önskningar blir sanna.

Rischoklad är gjort och knäcken står på lut.
I morgon skulle jag tro att godiset tar slut.

I vardagsrummet står granen så grön och ljuv.
Förankrad i taket med en jätteskruv.

Hunden har ätit upp en ängel alla redan.
Undrar just om granen står kvar ända tills på fredan.

Önskar er alla en fröjdefull jul.
Med god mat, gemenskap och en massa kul!

Julkramar från Ann

4 Responses to Julestök i mitt kök

  1. Göran skriver:

    En matglad jänta från Hillared
    Är även sin egen rimmarsmed
    Hon pyntar,fejar och donar
    i TV-soffan aldrig hon tronar
    Med ramsor och rim hon julstämning spred

    God Jul!

  2. Mamma skriver:

    Du är bra på att hinna och rimma
    redan färdig,det blir ingen sen timma.

    Kram vi ses i morgon.

  3. Koola Viola skriver:

    En riktigt skön Jul önskar jag dig 🙂

