Bitande kyla och strålande sol

Det är kallt ute nu, 13 kindbitande minusgrader. Var nyss ute en sväng med vovven. Han gillar att springa i snön men det är inte lika roligt att göra sina behov ute i kylan. Det har blivit en hel del torkade här inne de senaste dagarna. Om det beror på kylan eller på tonåringsfasoner det vet vi inte. Hoppas iaf att han slutar med det snart. Passade även på att hänga upp en fågelmatare och lite talgbollar till småfåglarna. De kan behöva lite lättillgängligt att äta nu när det är så kallt ute. På tal om fåglar skymtade jag och Molle två svanar som seglade förbi på ån en bit ifrån oss. Molle blev helt till sig, morrade och skällde och ville dra iväg genom den lilla skogen för att komma ner till ån. Det ville inte jag så vi höll oss kvar på vägen.

Idag blir det lite röjande här hemma, ska ju fira min födelsedag i morgon förmiddag och det är ju trevligt om det är lite ordning när det kommer gäster. Tänkte bjuda på nybakade scones med goda pålägg och en kladdkaka i stället för tårta. Tänkte att jag skulle ta och göra den här  supergoda kladdkakan med vit choklad från ARLAs hemsida.

Receptet hittar du här. En jobbarkompis har bjudit på den ett par gånger och den är verkligen underbart god, om man gillar vit choklad vill säga och det gör ju jag.

Snart ska jag åka och hämta Sofia som har sovit hos sin farmor och farfar. Pepparkakshus är det tänkt att det ska byggas idag också. Har köpt två byggsatser, ett till barnen och ett till mig själv.

Önskar er en skön lördag!
Kram Ann

Kommentarer är stängda.