Tog en rejäl sovmorgon…

Idag sov jag verkligen länge, törs inte ens säga hur länge. Sambon tog iaf med sig hunden ut en stund i skogen och jag vaknade av att han kom hem. Sov så gott så!

Trots (eller kanske tack vare!) den långa sovmorgonen så har jag varit väldigt effektiv idag och fått gjort en himla massa saker:

Jag har 

  • tömt och rengjort diskmaskinen samt fyllt den och städat upp lite i köket.
  • malt nästan fyra kg älgfärs av köttet från älgkalven som sambon sköt förra helgen.
  • tittat på gårdagens avsnitt av Robinson.
  • läst alla bloggar jag brukar läsa.
  • gjort en pepparkakshatt till Jonathan som han ska ha i morgon vid luciafirandet.

  • lagat en underbar söndagsmiddag bestående av Wallenbergare, mos, ärter och skirat persiljesmör (recept kommer senare).

  • gjort rent i kaninburen.
  • haft dragning i min senaste tävling samt mailat till vinnarna.
  • börjat sticka på den tredje tubhalsduken till tävlingen.
  • slängt sopor och hämtat tidningen.

Dessutom ska jag klippa Oscar när han kommer hem vid halv niotiden.

Det finns ju säkert en massa andra grejer som jag borde ha gjort också men jag väljer att fokusera på de grejerna som jag verkligen har hunnit med.

Sen att jag har gjort en del grejer som jag kanske inte borde ha gjort, som att käka en massa pepparkaksdeg tex. det kan vi  ju tala tyst om… =)

I morgon är det upp tidigt som gäller, ska vara på jobbet redan vid halv sju för att förbereda inför luciafirandet som börjar halv åtta så någon sovmorgon i morgon blir det verkligen inte tal om!

Önskar er en skön Luciaafton!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

