Äntligen kan jag berätta!!!

För ett par veckor sedan skrev jag att jag hade fått ett telefonsamtal som jag blev väldigt glad av och att det handlade om min blogg och mat/recept. Nu kan jag äntligen berätta vem det var som ringde och vad det handlade om. Personen som ringde mig heter Lena Löfgren och hon har ett radioprogram på Sveriges Radio P4 Sjuhärad. Hon hade hittat min blogg i jakten på en matintresserad bloggande person i Boråstrakten som skulle vilja vara med i programmet Förmiddag på fredagarna då det handlar om mat och dryck.

Jag ska alltså vara med i studion var fjärde fredag där vi ska prata om något speciellt ämne. Varje fredag gästas också programmet av en kock, det är tre olika kockar som alternerar. Förutom medverkan i direktsändning kommer jag även att vara aktiv via bloggen varje vecka med ett recept som lyssnarna gärna får provlaga och kommentera. Detta kommer att bli så himla kul! Min första medverkan i programmet är planerad till den 22 januari men redan från denna veckan kommer jag att lägga upp recept. Jag kommer att återanvända en del recept som jag redan har lagt ut här i bloggen men jag kommer att utöka mitt skrivande om maträtten en hel del. En ny kategori kommer att tillkomma, Radiorecept, och det är för att lyssnarna lätt ska kunna hitta till det aktuella receptet. Recepten kommer naturligtvis att kategoriseras som alla övriga recept.

Första receptet, Färsbiff i panna, en favorit i repris här i bloggen, kommer under kvällen.

Ann

5 Responses to Äntligen kan jag berätta!!!

  1. Koola Viola skriver:

    Guud vad roligt! Den P4an har jag inte här, men jag får väl smita in på sr.se och tjuvlyssna.
    Roligt, stort grattis!!

  2. Pettz skriver:

    Ja, jag kan intyga att din matlagning är fantastisk! Alltid jättegott och fröjd för både ögon och mage!

    Matlagning är ju ett stort intresse för dig, så detta är jättekul!

    Du är bäst!

  3. Men va roligt Ann!!! =)))

    Ser fram emot att följa dig o dina recept!

    Färsbiffarna ser skitgoda ut! =)

    Kram o lycka till!!

  4. Mamma skriver:

    Lycka till :)! Kram.

  5. Göran skriver:

    Häftigt och grattis! Då får du säkert en massa nya läsare också. Jag ska försöka lova att hålla en högre nivå på mina kommentarer i fortsättningen *korsar fingrarna*

