Migränlördag

Usch vilken dag jag hade igår. Hade ju tänkt att fira min bloggs ettårsdag, det var ju för ett år sedan jag startade min blogg här på wordpress. Jag började egentligen på blogger två dagar innan men räknar ändå den 5 december som min officiella startdag. Hade iaf tänkt mig ett härligt inlägg igår med lite tankar, funderingar och refelktioner om mitt första bloggår men i stället blev jag liggande hela dagen i världens migränanfall. Har aldrig haft migrän tidigare. Lite huvudvärk ibland men inget i närheten av detta.

Det blev en sen fredag då jag hade lovat att hämta min bror som var på julbord. Kom i säng vid ett-tiden efter att ha kört honom hem i hans bil där värmen lever sitt eget liv. Sista halvtimman satt jag och hackade tänder med kallt blås på hela mig. Tog på mig flanellnattskjorta och leggings och kröp ner i sängen när jg kom hem. Tog en sovmorgon till strax efter tio. Sambo och hund hade begett sig ut i skogen så det var bara jag, Sofia och Jonathan hemma. När jag gick upp fixade jag lite frukost och kaffe. Åt och drack och så kände jag att huvudvärken kom smygande. Tog ett par tabletter och gick och la mig. Hade legat med bultande huvud i en kvart när jag kände att jag började må illa. Rusade upp ur sängen och sprang ner till toaletten. Hann precis få upp locket när magen vände sig ut och in. Efter en total tömning gick jag och la mig igen. Sov några timmar till, var upp och tog tabletter, huvudet bultade fortfarande. Gick och la mig igen och sov till klockan var kvart över åtta på lördagskvällen. Då satte jag mig i soffan och kollade på Robinson och filmen 28 dagar som kom efteråt. Huvudvärken hade gett med sig men jag var helt slut i kroppen.

Har sovit gott hela natten och sov till halv tio i morse. Vaknade utan huvudvärk och har kunnat äta frukost. Det kan nog bli en bra dag idag iaf.

Ska snart hämta hunden från hundgården och gå en liten sväng och hämta tidningen bland annat. Jonathan pratar om att han vill åka till en kompis. Hoppas det kan gå i lås för då kan jag köra till min bror under tiden och lämna hans bil. Senare i eftermiddag ska vi till Gustav Adolfskyrkan i Borås och se på Sofias uppträdande med kulturskolan. Ska bli riktigt kul. Nånstans där emellan ska det nog bli lite mat också.

Ha en skön andra advent!
Kram Ann

2 Responses to Migränlördag

  1. Maggan skriver:

    Åh fy, jag lider med dej…. har oxå migrän ibland och det är då inte kul. Inga tabletter hjälper utan det är bara att stoppa i öronproppar och dra ner alla gardiner (tål varken ljus eller ljud då….) Jag har varit och hjälpt svärmor med julgardiner och adventsstjärnor idag. En sväng till Kista centrum oxå men det är så mycket folk i farten nu så det är inte alls kul… bättre att hålla sej hemma 😉

  2. Jag är en som lider av migrän titt som tätt och jag kan rekommendera, om du har oturen att drabbas igen viket vi INTE hoppas, zomig nasal. Den tycker jag hjälper.

