Julrim – Crosstrainer

Göran ville ha hjälp med ett rim på en crosstrainer som han ska ge till sin fru.

Här kommer ett förslag:

”Att hålla sig i form är bra för kropp och själ
och bli nu inte sur, jag vill dig bara väl.

Ett gymkort är för dyrt så det här får faktiskt duga.
God Jul och kram till min kära lilla fruga.”

Tillägg: Jag tycker nog att Göran fixade det väldigt bra själv:

”Säj hej och farväl till allt överflödigt fett
nu ska du få bada i ditt eget svett
För varje timma du må pumpa
En millimeter mindre blir din rumpa”

Vill du också ha hjälp med ett julrim? Skriv då en kommentar och berätta vad det är du ska ge bort och till vem.

Kram Ann

3 Responses to Julrim – Crosstrainer

  1. Göran skriver:

    Helt kanon Ann! Tack för hjälpen

    • Göran skriver:

      Din var klart mycket bättre än min. Är inte ens säker på att den hade uppskattas.

      ”Säj hej och farväl till allt överflödigt fett
      nu ska du få bada i ditt eget svett
      För varje timma du må pumpa
      En millimeter mindre blir din rumpa”

  2. […] dock har jag inte fått in några önskningar på rim i min rimstuga (läs inläggen här och här) men mitt rimmande kanske kan ge lite utdelning för idag skickade jag in ett kanonrim (enligt […]

