Tävla och vinn en tubhalsduk

Vinnarna är utsedda! Läs här vilka som vann.

Nu är det dags för tävling igen! Denna gång har tre personer chans att vinna!

I vinstpotten ligger tre stycken hemstickade tubhalsdukar i härligt, mjukt teddygarn. Tubhalsdukarna har jag stickat i tre olika färger; beigemelerad, grå-blåmelerad och offwhite.

Det enda du behöver göra är att skriva en kommentar till detta inlägg där du svarar på de två frågorna här nedan. Om du har en egen blogg får du väldigt gärna länka till tävlingen och till min blogg: Tänk om jag hade en blogg.

Här kommer frågorna:
1. Från vilken president anses Teddybjörnen ha fått sitt namn?
2. Vilken av halsdukarna skulle du vilja vinna?
a – Beige
b – Gråblå
c – Offwhite
Rangordna dem t ex. b, c, a

Tävlingen avslutas söndagen den 13 december kl. 18:00 och då kommer tre vinnare att lottas fram bland de som svarat rätt.

Lycka till! 

Ann

24 Responses to Tävla och vinn en tubhalsduk

  1. olatidman skriver:

    sv: om du markerar/dubbelklickar så kan du läsa kommentarerna tydligare:)

  2. Göran skriver:

    Hej! Jag hade ingen aning om att det fanns halsdukar på tub. Men finns det det vill jag gärna vinna en. Färgen spelar ingen roll. Jag är ändå färgblind.
    Rätt svar på frågan är: Theodore ”Teddy” Roosevelt.

    Haha, du är ju för rolig Göran! Om du vinner lovar jag att välja ut en snygg färg till dig! /Ann

  3. gabbiz skriver:

    Mitt svar är Theodore Roosevelt (känns lite fånigt att kunna ”tjuvkika” på andras svar här i kommentarerna..).

    Jag vill gärna ha C, B, A.

    Kram!

  4. Anette Engdahl skriver:

    Hej,igen! Jag hoppas på tur även i denna tävlingen.Rätt svar är: Theodore Roosevelt.Jag väljer B,C,A.

  5. evamar skriver:

    Klart jag är med. Svarar också Teddy Roosevelt, som i samband med en jakt blev erbjuden att döda en infångad björnunge, men vägrade.

    Vill ha c, b, a i den ordningen.

    Och slutligen länkar jag;

    http://evamar.blogg.se/2009/december/halsduk-13-december.html

  6. elisabet skriver:

    Theodore Roosevelt svarar jag
    och väljer gråblå

    elisabet

  7. Josefine skriver:

    Åh, vilja mysiga! 😀 En sån skulle jag behöva här uppe i Norrland där vinterkylan inte är att leka med.

    – Theodore Roosevelt, säger jag!
    – B, C, A. I den ordningen vill jag ha dom 😀

    Har länkat här: http://pussjosefine.blogg.se/2009/december/tubhalsduk.html#comment

    Kramar

  8. Maggan skriver:

    Självklart vill jag vara med och tävla (även om det är färdigstickat 😉
    Mina svar:
    1. Från USA:s president Theodore Roosevelt
    2. C, A, B
    Självklart länkar jag från min blogg.
    Kramar!

  9. 1. Theodore ”Teddy” Roosevelt1
    2. B, A, C

    Jättefina! Jag behöver verkligen en ny halsduk! =)

  10. Cilla skriver:

    1. Theodore ”Teddy” Roosevelt
    2. C, B, A

  11. Gabbies skriver:

    Ooohhh här måste jag ju vara med! Jag har en ”vanlig” halsduk i sådant där garn och den e så mysig o varm så en tub skulle vara perfekt!
    1. Theodore Roosevelt
    2. C,A,B

    Länkar till din startsida och till tävlingen: http://coolatavlingar.blogg.se/2009/december/halsduk.html

    Nu hoppas jag på tur!

  12. ♫ Teddybjörnen Fredriksson ja så hette han…♫
    Theodore Roosevelt.
    c,
    b,
    a

    Har länkat: http://pyretpepsi.blogspot.com/2009/12/vinn-en-tubhalsduk-hos-tank-om-jag-hade.html

  13. LINDA skriver:

    Vill gärna vara med och tävla och svaret på frågan är Theodore Roosevelt

    Om jag skulle ha turen på min sida så önskar jag
    a
    c
    b
    Har självklart länkat
    http://familjengranberg.blogg.se/2009/december/vinn-halsduk.html
    Hoppas på tur:)
    Linda

  14. Siv skriver:

    Jag vill gärna vara med och tävla. Svaret är Theodore Roosevelt.

    Jag vill egentligen ha alla halsdukar men jag väljer
    b
    c
    a
    Jag hoppas att jag har tur.

  15. Cornelia skriver:

    sitter du och stickar dem själv?? så himla duktigt Själv stickade jag en till mig själv förra julen heh, den blev väl si sådär….

    1 Theodore Roosevelt.

    2 B(himla snygg färg du valt där. Den blir min solklara etta)
    C
    A

    Har faktiskt letat efter tubhalsdukar i stort sett hela hösten och vintern, men nej de är slut över allt. Sen kommer jag in på denna tävlingen… I’t must be faith 🙂

  16. Cina skriver:

    Svaret är ”Teddy” Roosevelt, och jag håller tummarna för någon av de fina tubhalsdukarna. Kanske iordningen :

    B
    A
    C

  17. Carrouee skriver:

    Hejsan, gud vilken underbar tävling och självklart vill jag vara med och tävla! Älskar dina halsdukar och skulle bli en stolt ägare till någon utav dem !

    Mitt svar på din fråga är :1. Theodore *Teddy* Roosevelt
    Och ordningen på halsdukarna :
    A
    C
    B

    Och min länk :
    http://vetegatan.blogg.se/2009/december/tubhalsduk.html#comment

    Tack!

  18. suss skriver:

    Roosevelt!
    Här är ordningen:
    B, C, A.
    Håller tummar och tår!!!
    = )

  19. Millah skriver:

    Underbar tävling.
    Självklart är jag med och testar lyckan=)
    Hoppas turen är med mig.

    Svaret på frågan är :Theodore Roosevelt

    C,A,B =)
    Kramar

  20. tovis88 skriver:

    Svaret är: Theodore Roosevelt.

    B, A, C.

    Hoppas på tur! 😀

    ectricgirl@yahoo.se

  21. Elin Thor skriver:

    Rätt svar på frågan: Theodore ”Teddy” Roosevelt.

    Jag skulle gärna vilja vinna de i ordningen: A först, sen B, sist C 🙂

  22. Thérèse skriver:

    1. Theodore Roosevelt

    2. b, sen a och sen c

    Hoppas på tur.

  23. Sophie skriver:

    Hej!
    Svaret är Theodore Roosevelt.
    Jag skulle helst vilja vinna b, a, c.

  24. Jessica skriver:

    Åh jag vill gärna vara med och tävla! =)
    1. Från Theodore Roosevelt anses Teddybjörnen ha fått sitt namn!
    2. B sen A och sen C!

    Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/december/vinn-tubhalsdukar.html#comment

    Hoppas på tur!
    /Jessica

