Grattis min älskade sambo!

Det blir mycket grattis här nu. Idag fyller min sambo år och han blev uppvaktad med present i sängen i morse. Han slapp dessutom att gå ut med hunden vilket brukar vara hans uppgift på morgonen. Jag gick upp före sambon, gick ut med hunden och väckte Oscar. Sedan gick vi in och sjöng för en halvvaken 37-åring. Jonathan låg jämte och vaknade efter många om och men. Han verkade ha svårt att slita sig ur en dröm.

Presenten till sambon bestod i en Jaktklocka, en lite speciell klocka där man bland annat kan se solens upp- och nedgång samt månfaserna, sånt som är viktig information för en jägare. Han fick en present för några veckor sedan också, en riktigt bra pannlampa. Oumbärlig när man ska ge sig ut i mörka skogen för att vaka vildsvin.

Firandet skedde i söndags då vi även firade Oscar så idag har vi mest tagit det lugnt.

På jobbet flyter allt på som vanligt. Just nu är jag mitt uppe i planeringen av årets julbord. Förra året fixade jag och en jobbarkompis julfrukost i två sittningar för all personal. Tidigare år har företaget tagit in en caterinföretag som stått för mat och servering men jag tyckte att det kunde vara kul om vi fixade det själva, så det gjorde vi. I år blir det ännu mer julmat och vi kommer att servera julbordet klockan 14. Efter maten blir det gottebord med ris a’la malta och sedan är det julklappsutdelning och de som vill får gå hem. Vi som vill stanna kommer att göra det och ha lite mysigt i det julpyntade köket. Det kommer att bli kanonkul att fixa julbord igen men det tar sin lilla tid att planera och fixa till drygt 100 personer. Det är tur att det finns mycket färdigt att köpa, vi har ju inte hur mycket tid på oss som helst att fixa iordning allt.

Jubordet är den 16 december och två dagar innan har vi luciafirande på morgonen, då ska drygt 100 lussekatter och pepparkakor samt kaffe finns på plats. Lär nog känna att lever efter den veckan.

Ha det gott!
Kram Ann

One Response to Grattis min älskade sambo!

  1. Göran skriver:

    Vilket himla kul jobb du måste ha. Gå på kurser, laga julfrukostar, fixa julbord, ordna luciafirande med mera.
    Behöver ni möjligtvis nyanställa en 50+are. Jag anmäler mej på stuberten.
    Jag kan både förhandla, baka lussekatter och sjunga luciasånger. Om jag får säja det själv alltså

