Grattis min älskade store pojk!

För tretton år sedan föddes Oscar. På väg in till BB i Borås fick jag en ordentlig värk, då klappade Sofia, då tre år, mig på axeln och sa: Det går över mamma…

Och det gjorde det, det gick fort över. En halvtimma efter att jag hade kommit in på BB föddes Oscar. Han kom två och en halv vecka innan beräknad förlossning men om man ser till vikt och längd var han inte direkt för tidigt född. Han föddes en fredag och dagen efter skulle vi ha klubbmästerskap i kattklubben. Jag satt med alla papper hemma och fick sätta mig på morgonen innan vi åkte in och skriva klart allt i datorn. En kompis i klubben var sedan och hämtade grejerna. Klubben fick helt enkelt klara sig utan mig och det gick bra.

Just nu är den nyblivne trettonåringen uppe på sitt rum och använder sin födelsedagspresent tillsammans med storasyster Sofia. De spelar Rock Band och det är härligt att se och höra syskonen sams för en gångs skull. Jag har blivit inbjuden att bli sångare i deras band Ret’s Lock (Sofia råkade kasta om ett par bokstäver innan när hon skulle säga Let’s Rock). Vet inte om jag ska tacka ja än, får se vilket gage det blir.. =)

Önskar er en skön söndag!
Kram Ann

3 Responses to Grattis min älskade store pojk!

  1. Mamma skriver:

    Vänta med sången tills jag kommer.
    Grattis Oscar o Kram allihop.

  2. Sofia skriver:

    Hihi, sa jag alltid sånna gulliga saker? 🙂

  3. billall skriver:

    Hej den som vill veta mer om militär,fallskärmsjägare gå in i min blogg:billall.blogg.se

