Ledig i morgon och två dagar till

Eller ledig och ledig, det är ju en sanning med modifikation. Jag ska på facklig kurs med Unionen i tre dagar och lära mig praktisk förhandlingsteknik. Det ska bli intressant och nyttigt och kanonkul hoppas jag. Min första fackliga kurs! Har vikarie på jobbet, en som har jobbat extra i köket tidiga men inte sedan jag började jobba för snart 1½ år sedan. Jag har ju ändrat en hel del sedan jag tog över men jag tror nog att hon tyckte att de flesta av mina förändringar har varit av godo. Jag tror säkert att det går bra utan mig de här tre dagarna men med mitt kontrollbehov så har jag lite (läs väldigt) svårt att släppa ifrån mig saker. Skulle verkligen behöva jobba på det. Köket och mitt arbete är ju som mitt barn, jag har skapat det till vad det är idag. Att lämna sitt barn till en barnvakt kan vara jobbigt ibland.

En av fördelarna med att åka på kurs är att jag får sovmorgon, jag får sova en hel timma extra! Dessutom har jag bara hört positiva saker om konferensanläggningen vi ska vara på, Pulsen Konferens i Borås. Frukostmackor, massa god fika, frukt, vatten och godis, kanongod mat på Restaurang Astern och väldigt trevlig personal. Återkommer med en recension efter morgondagen.

Ha det gott!
Kram Ann

One Response to Ledig i morgon och två dagar till

  1. Kalasgott skriver:

    Hej Ann! 🙂 Tusen tack för alla härliga kommentarer du lämnar på min blogg! Hoppas att allt är bra med dig och att du får en riktigt skön vecka! Kram, Jennie.

