Spikmatta

Spikmattan har ju blivit årets julklapp 2009 och det är ju bra att det är en relativt billig sak som är årets julklapp. Jag köpte min spikmatta i somras, använde den en gång och sedan har den blivit liggande. Tyckte att det var underbart skönt att ligga på den den där första gången men sen har det liksom inte blivit av. Tiden har inte funnits. Idag hade jag ont av ischias, ont i hela ryggen och i benen. Hade lite tid för mig själv när jag kom hem från jobbet innan jag skulle köra Oscar till sin pappa, hämta hem Sofia och handla och tänkte att jag skulle vila en stund. Då kom jag att tänka på min spikmatta så den åkte fram och lades i sängen. Av med tröja och BH och så lade jag mig ner med byxorna lite nerhasade och täcket upp till hakan. Jag låg där och väntade på smärtan. Det är ju trots allt en smärta till att börja med. När smärtan väl gått över byttes känslan till kyla och strax därefter kom den underbara värmen och pulserandet. Jag blundade och njöt och strax hade jag slumrat in. Vaknade när jag hade legat på mattan en halvtimma och kände mig otroligt avslappnad. Flyttade bort mattan tog på mig kläderna och sov vidare i en timma. Vaknade upp utan minsta tillstymmelse till smärta. Helt underbart!

Jag ska verkligen försöka använda spikmattan mer framöver, jag märker ju att jag mår bra av den. Dessutom är det ett ypperligt tillfälle att få rå om sig själv och slappna av, jag behöver det.

Kram Ann

6 Responses to Spikmatta

  1. Bra, nu ska jag också plocka fram min spikmatta… jag borde verkligen använda den jag som är trötter, stressad och har ont i ryggen! Det är bara att lägga sig… 🙂

  2. Daniel Sebhatu skriver:

    Hej kan även rekommendera

    http://www.fyndshop.com/

    ett nystartat företag som låter er reservera varor, ju fler som reserverar ju billigare blir det för den produkten. Kostar inget att reservera och tar mindre än 1 minut!

  3. Gullan skriver:

    oj ischias, cykla är bra! när jag väntade sonen var cykling det enda som hjälpte. kram
    hej då från Gullan!

  4. Mikael skriver:

    Har en spikmatta som funkar bra och är lagom stor. Finns att köpa till ganska bra pris på http://www.se.hathamat.com

  5. sutomis skriver:

    Spikmattan, som nu i Sverige har ju blivit årets julklapp 2009, konstruerades i Ryssland 30 år sen! det finns nya generaation av Spikmattor i 10 år i hela varlden!!!

    • sviktor skriver:

      Jag håller med sutomis. Finns nya generation av spikmattor med riktiga spikar som innehåller 5 metaller.
      I Ryssland och Ukraina kallar man de applikatorer Lyapko. Mer än 15 år har jag använt applikator Kuznetsova (plastmatta). I slutet av 2008 testade produkter MPC Lyapko och har upplevt skillnaden.
      Man kan köpa två plastmattor och ha två cyklar eller köpa en riktigt spikmatta och ha en Ferrari hemma.

