Noll hål!

Idag var jag hos tandläkaren för den årliga kontrollen, eller jag går nog med 14-månadersintervall egentligen. Det blev röntgen, lite tandstensbottagning, tandtrådning och polering. Visst är det konstigt, de kan skicka folk till månen men de kan inte ta fram tandröntgengrejer som inte skaver sönder i hela munhålan. Varför måste det vara så vassa kanter på de där grejerna man ska ha i munnen?

Iaf såg allt bra ut, bara lite tandsten som min tandläkare inte drar bort med något hemskt vasst redskap, hon använder en liten, liten borr eller slip och tar bort det. Svider till lite när det kommer åt tandköttet men är inte alls lika otrevligt som när de drar och sliter med den vassa piggen. När det gäller tandtråd så har jag alltid haft så ont av att andra använder det i min mun. Hade en tandsköterska tidigare som bara sågade med tråden mellan tänderna och inte brydde sig om att hålla emot så fjong så drog tråden ner i tandköttet. Jag har väldigt trångt mellan mina tänder så det är tom svårt för mig själv att använda tandtråd. Min tandläkare nu är mycket försiktigare och jag har faktiskt kommit över skräcken för tandtrådandet.

Så nu kan jag 630 kronor fattigare känna mig nöjd med min mun och kan förhoppningsvis glömma det där med tandläkare i drygt ett år framåt.

Fredag i morrn hörrni!
Kram Ann

One Response to Noll hål!

  1. Koola Viola skriver:

    Jamen det har du alldeles rätt i – Varför ska kanterna på röntgengrejen vara så vass? Det har jag bara inte tänkt på. Bara tackat och tagit emot…
    Ska genast ta upp det här med min tandläkar-Pjäär.

    Grattis till noll hål! 🙂

