Slö, slapp och skön söndag…

Extra lång känns den dessutom, en extra timma har man ju fått! Igår var vi på pubafton med Irländsk touch i bygdegården. Vi sänkte medelåldern ganska rejält när vi kom dit och då är ju inte vi direkt unga. Musiken var iaf bra och ölen var billig men vi gick hem efter ett par timmar. Det är jobbigt när man knappt känner en kotte. Pratade iaf med några föräldrar till barnens klasskamrater.

Idag har jag bara slappat och tagit det lugnt. Har suttit och kollat på serier på nätet och stickat på Sofias andra strumpa. På tal om strumpa så missar ni väl inte min tävling där man har chans att vinna ett sockpaket från Opalgarn! Sambon har varit ute i skogen och jagat halva dagen och Sofia och Jonathan har spelat Sims och spelat in små videofilmer. Molle har tagit det lugnt och sovit en hel del så jag har verkligen kunnat slappna av och få lite egentid. Skönt!

Barnen har lov den kommande veckan och de två stora är hos sin pappa nu men ramlar in i omgångar här hemma under veckan. Själv blir det en vecka med jobb igen men jag tror att jag slutar tidigare på fredag. På fredag är det även dags för Halloweenfest för Jonathans del, en klasskompis mamma ringde precis och bjöd in honom. Det lär bli fixande av en ny dräkt under veckan, fladdermus verkar vara överst på listan just nu. Han har suttit och gjort en ritning till mig så att jag vet hur jag ska göra.

Ha det gott!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

