Att vaccinera sitt barn eller inte…

Barnen har fått erbjudande om vaccination mot svininfluensan och jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra. Det känns som om vaccinet är alldeles för nytt och otestat och jag vet inte om jag vill att mina barn ska vara försökspersoner. Samtidigt vill man ju inte att de ska bli sjuka heller. Usch vilka jobbiga beslut, man känner sig helt kluven. Fast sen är det väl som så att om man tackar nej till vaccinationen nu via skolan så måste väl barnen kunna vaccineras senare om man ångrar sig, antingen via skolan eller på vårdcentralen. Hoppas att det är så.

Ni som läser här och har barn, hur har ni tänkt att göra med era barns vaccinationer?

Jag har inte funderat klart på hur jag ska ställa mig till egen vaccination heller. Hur tänker ni där?

Vore kul att få höra lite hur andra tänker…

Kram Ann

3 Responses to Att vaccinera sitt barn eller inte…

  1. Tack för grattis! =)
    Härligt med kattungar igen!

    Vaccinera… jadu… har aldrig vaccinerat mig mot nån influensa tidigare, så jag tror jag struntar i det den här gången med. Verkar ju som om det inte är lika hysteriskt längre heller…

    Kram

  2. Cilla skriver:

    Vaccin. Väldigt svårt att veta. Jag skall vaccinera mig och vi bestämde gemensamt att barnen också skall göra det. Många har ju redan fått vaccinet och biverkningarna verkar inte vara allt för jobbiga. Det är ju inte som att få antibiotika där bacillerna kan bli recistenta – här tillför man liten mäg virus så att kroppen själv måste bilda antikroppar. Jag tänker mest på min omgivning, gammal farfar, svägerska med Krons sjukdom etc. Därför vaccinerar vi oss.
    Kram Cilla

  3. Koola Viola skriver:

    Usch, jag vet inte heller. Sonen är så känslig för vaccineringar i allmänhet, svullnar alltid upp till dubbla arms-storleken och får feber och mår dåligt i flera dagar efteråt. Och den här sprutan hör man så mycket biverkningar av. Nä, jag vet inte alls, faktiskt.

