Tävla och vinn ett sockpaket!

Tävlingen är avslutad, vinnaren avslöjas här.

tävling

Äntligen är det dags för min första tävling!

Nu har du chans att vinna ett sockpaket bestående av garn, strumpstickor och beskrivning från Opalgarn.

tävling_sockpaket

Det enda du behöver göra är att skriva en kommentar till detta inlägg där du svarar på de två frågorna här nedan. Om du har en egen blogg får du väldigt gärna länka till tävlingen och till min blogg: Tänk om jag hade en blogg.

Här kommer frågorna:
1. Hur många stickor använder man vanligtvis när man stickar sockar?
2. I vilket land tillverkas Opalgarnet?

Tävlingen avslutas lördagen den 31 oktober kl. 24:00 och då kommer en vinnare att lottas fram bland de som svarat rätt på frågorna.

Lycka till! 

Så här läcker blir en socka stickad med garnet som du kan vinna:
socka2102
Bild lånad från www.opalgarn.se 

Sugen på att köpa garn? På Opalgarns hemsida kan du se om det finns någon återförsäljare i din närhet annars går det bra att kontakta Opalgarn och handla direkt.

Ann

33 Responses to Tävla och vinn ett sockpaket!

  1. gullan skriver:

    hej,
    på a svarar jag fyra (fast i början har man två)
    på b svarar jag tyskland

    ”jag är blott en vanlig kicka
    bra på virka sådär på sticka”

    Hej då från Gullan!

  2. catya skriver:

    Ih, jag vill!:)

    Svar:
    1. 5 st. Man lägger upp på fyra och stickar med den femte.
    2. Tyskland.

  3. linde skriver:

    De flesta strumpstickare använder 5 stickor. Jag till exempel som lärt mig av min mor, som lärt sig av sin.

    Men min bästa kompis Maria som stickat hundratals strumpor använder bara 4. Maria kommer liksom Opalgarnet från Tyskland och det är hon som inspirerat mig att bara använda hemstickade sockor genom att ge mig hur många par som helst. Nu stickar jag själv och det är en sann fröjd.

    Linde

  4. Elin Wattman skriver:

    Va roligt med en tävling! 🙂

    På fråga 1 svarar jag att normalt har man ju 5, även om jag själv oftast använder bara fyra…, för jag är så lat. 🙂 Sen kan man väl använda 1 eller 2 rundstickor också, men det är på tok för avancerat för mig..
    På fråga 2 svarar jag Tyskland.

    Jag håller min tumme för att just jag kan komma att vinna detta härligt garn, är lite torka på köpa-garn-pengar just nu. 🙂

    Länkar givetvis hit i min blogg. Lånar din bild. 🙂

    mvh Elin

  5. […] på nätet och stickat på Sofias andra strumpa. På tal om strumpa så missar ni väl inte min tävling där man har chans att vinna ett sockpaket från Opalgarn! Sambon har varit ute i skogen och jagat […]

  6. Snyggt. Skulle sticka lite längre sockar så de sticker upp lite.

    Mina svar är 5 & Tyskland.

    PS Länkat i tävlbloggen också!

  7. Britt-Marie skriver:

    Svaret är 5 stickor, men jag lägger upp på 1 sticka och fördelar dessa på första varvet.
    Garnet kommer från Tyskland.

    Det ät snyggt, skönt och lättstickat, jag hoppas vinna ett stickpaket, då får jag fler par fina sockar.

  8. tinii skriver:

    Åh jag vill jättegärna vara med och tävla såklart!! Mina svar är:
    5 stickor (oftast) fast många stickar ju på rundsticka oxå….
    Tyskland kommer Opalgarnet från. Eftersom jag gillar att sticka sockar så hoppas jag på vinst 😉
    Självklart ska jag länka till dej från mej!
    Ha en bra vecka!!

  9. Maggan skriver:

    Det är jag igen som skrev det förra inlägget under namnet Tinii, fast det stämmer inte 😉 Märkte inte att det var min dotter som var inloggad på WP. Så uppgifterna här är mina. Gud, så jag krånglar till det 😉
    Svaren är i alla fall: 5 stickor – strumpstickor, fast många stickar sockor på rundsticka oxå.
    Garnet Opal kommer från Tyskland.
    Självklart länkar jag till dej från min blogg. Hoppas på vinst eftersom jag är en ”obotlig” sockstickerska 😉
    Ha en fin vecka!!

  10. Jessie skriver:

    Åh jag vill gärna vara med och tävla! =)
    Svaren på frågorna är:
    1. Man använder 5 stickor när man stickar sockar.
    2. I Tyskland tillverkas Opalgarnet.

    Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-ett-sockpaket.html#comment

    Ha det så bra!
    /Jessica

  11. O ja, vilken underbar tävling för en stick-galen som jag! Är gärna med!
    Opalgarn tillverkas i Tyskland!
    Man använder vanligtvis 5 stickor vid sockstickning!
    Har länkat:
    http://pyretpepsi.blogg.se/2009/october/vinn-ett-sockpaket-fran-opalgarn-hos-ann.html

  12. Siv skriver:

    Jag vill gärna vara med och tävla om det härligt fina garnet. Jag är en riktig stickoman och det är nästan så att jag stickar när jag sover också.

    Svaret på frågorna är
    1. Man använder 5 stickor
    2. Opalgarnet kommer från Tyskland.

    Jag har länkat min blogg.

  13. Doris Eriksson skriver:

    Åh va kul..Håller just nu på å stickar strumpor av Opalgarn för första ggn..jättehärligt att sticka av..

    jag använder 5 stickor

    garnet kommer från Tyskland

    Mvh
    Doris
    vivdor@hotmail.com

  14. Cilla skriver:

    Man använder vanligtvis 5 stickor när man stickar sockar och Opalgarnet tillverkas i Tyskland.
    Från Tyskland kommer också min svägerska som är bäst på sockstickning!:) Kram!

  15. Anki skriver:

    ja DE FLESTA använder 5 stickor när de stickar sockor!
    OPALgarnet kommer från TYSKLAND!!!

  16. Eva skriver:

    Jag använder 5 strumpstickor när jag stickar i OPALgarnet, som kommer från Tyskland.

  17. Anna-Lena skriver:

    Hej!
    Svaret är 5 stickor, så gör jag i alla fall.
    Garnet kommer från Tyskland.
    Fint mönster det var på garnet.
    Hoppas jag har tur.
    Mvh/Anna-Lena

  18. Rosenvante skriver:

    Kul med tävling.
    Man stickar med 5 stickor och garnet är från Tyskland.
    Länkar på min blogg.

  19. Anette Engdahl skriver:

    Hej!
    Man använder 5 stickor och garnet kommer från Tyskland.
    Jag har ingen blogg ännu,men jag har som du tänkt på det väldigt länge.Kanske dags nu?Jag har inte heller stickat några strumpor,men en kompis ska hjälpa mej komma igång nästa vecka, så det vore ju toppen att börja med ett vinst garn!

  20. elisabet skriver:

    På A svarar jag fem
    på B svarar jag Tyskland
    Jätte fin färg på garnet som gärna får hamna i min garnkorg

  21. Elisabeth skriver:

    på a svarar jag FEM( även om man väljer lite olika antal efter tycke och smak…)
    på B svarar jag TYSKLAND…

    Länlar under eftermiddagen till dig!!

  22. Cecilia skriver:

    Enklast är att använda fem stickor till skaft och fot, beroende på vilken sorts häl jag gör hander det att jag tar till den sjätte stickan.
    Garnet kommer från Tyskland och ser härligt ut!

  23. LINDA skriver:

    Vill gärna vara med och tävla detta vore den perfekt presenten för min mamma som behöver lite uppmuntran, och hon älskar att sticka. Mitt svar är 5 st stickor och garnet kommer från Tyskland.

    har länkat i mn blogg
    http://familjengranberg.blogg.se

    Hoppas på tur:)
    Linda

  24. Eva Pettersson skriver:

    Vill gärna vara med och tävla.
    1. 5 stickor
    2. Tyskland

  25. Jag är med!!!!!!!
    1) 5 STICKOR
    2) Tyskland

    Länkat på in blogg.
    K:MIA

  26. Olelsi /Nettan skriver:

    Ohh jag som vill så gärna börja och sticka sockor, toppen tävling för min del.
    Svar på frågorna:
    1. Man använder 5 stickor.
    2. Tyskland.

    Länkat såklart om tävlingen:
    http://olelsi.blogg.se/2009/october/tavla-om-ett-sockpaket.html

    Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

  27. Linda Horn skriver:

    Åh, nu när vinter kommer, skulle detta paket verklgien passa mig!! Det är ju dags att sticka sockor till barnen nu!
    Man använder 5 stickor, och garnet kommer från Tyskland.
    Länkar från min blogg!!
    http://scraplinda.blogspot.com

  28. Lena skriver:

    5 stickor brukar jag använda iaf.
    och garnet kommer från Tyskland.

  29. Maritha skriver:

    1) 5 stickor
    2) Kommer från Tyskland
    Jag har länkat på min sida och hoppas på tur.

  30. Maritha skriver:

    Uuups glömde visa min sida….

  31. Jenkan skriver:

    1. 5 stickor
    2. Tyskland

    Yay.. hoppas jag vinner!!

  32. Maria L skriver:

    Mina svar är fem stickor och att Opal kommer från Tyskland.

    Hoppas på tur;-)

  33. zhara skriver:

    1. fem stickor

    2. från tyskland

    Hoppas hoppas jag har turen!!

    Kram!

