Discopremiär och 16-årskalas

I fredags var Jonathan på sitt allra första disco. Det var klass sex som anordnade det och när Jonathan var där var det för F-klassen tom. trean. Uppskattningsvis var det ungefär 20 barn där plus sjätteklassarna. De hade ordnat med danslekar och det var även tryckare. Jonathan dansade kramdans (tryckare) med Hilda från hans klass men det var något han aldrig mer skulle göra klargjorde han för mig efteråt: ”Hon trampade ju mig på fötterna hela tiden!” Så mycket dans blev det alltså inte men desto mer godis, chips, bus och spring. Det är nog det som är roligast för en sexåring.

I går firade vi Sofia här hemma. Hon hade beställt smörgåstårta och mjölkchokladcheesecake. Jag gjorde min vanliga smörgåstårta men denna gång gjorde jag den åttakantig fast när den var garnerad såg den rund ut.

smörgåstårta_rund

Jag använde vanligt vitt formbröd, fem hela skivor som lades som ett plus och två skivor som jag delade på diagonalen och fyllde ut med så att den blev åttakantig. Recept på min smörgåstårta hittar du här.

Receptet på mjölkchokladcheesecaken hittar du här. Dock gjorde jag den som en hel kaka denna gång för jag visste att det inte skulle bli något över.. =)

Idag har det varit en lugn och skön söndag och i morgon börjar en ny vecka med valpkurs på kvällen.

Kram Ann

One Response to Discopremiär och 16-årskalas

  1. Mamma skriver:

    Tack för igår tårtan var den godaste jag ätit mums.

