Smarriga mackor

I torsdags när vår avdelning skulle på avdelningsaktivitet fick jag i uppdrag att fixa några goda mackor innan vi skulle iväg. Vi skulle ju ut och äta efter aktiviteten, som var bowling, men behövde nog något i magen efter en dags arbete. Jag bestämde mig för att göra ciabatta med salami och brie och mackorna fick med beröm godkänt.

macka_salami_brie

Jag använde mig av ciabattas från ICAs bake-offsortiment. Tyvärr tappade jag kollen av tiden så de fick vara inne i ugnen  några minuter för länge men de blev väldigt goda iaf.

Margarin breddes på de delade mackorna och jag började med sallad. Därefter ett par skivor salami (med vitlök), rejält med brieost, skivad tomat och tunnskivad rödlök. Strödde lite grovmald peppar över det hella och några stänk med olivolja. Tog även lite olivolja på insidan av locket innan jag la ihop mackorna.

Just kombinationen salami och brieost är så himla god och med tomaten och löken till så blir det perfekt!

Ann

One Response to Smarriga mackor

  1. gullan skriver:

    som vanligt!!! du gör godaste maten och godaste smörgåsar, jag vill vara som DUUUU.
    kram
    Hej då från Gullan!

