En husmoders bekännelser

Just nu sitter det fem jägare i vårt kök. Det är jaktmöte inför den stundande älgjakten. Som den sanna husmodern jag är har jag lagat rejäl mat till dessa hungriga karlar. Mustig och het köttfärssoppa med knäckebröd, smör och ost. Därefter äppelsmulpaj och vaniljsås samt kaffe. Tror att de är ganska mätta och belåtna vid det här laget och jag känner mig nöjd och belåten.

Annars har det varit några hektiska dagar sedan sist därav den uteblivna bloggningen. Har haft massor på jobbet och ännu mera här hemma de senaste dagarna. Lägg där till en viss oro för min mammas operation som är i morgon. Ingen stor eller ”farlig” operation men det känns ändå i lite i hjärtat och magen. Att hon dessutom är på ett sjukhus 8 mil härifrån gör det hela lite jobbigare det är ju inte precis så att man sätter sig i bilen efter jobbet för att hälsa på en sväng.

Nu ska jag, som den sanna husmodern jag är, ta fram mitt strumpsticke och sticka några varv.

Önskar er en skön onsdagskväll!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

