Självscanning

Idag var jag på Coop och stoooooorhandlade. Vi ska nämligen ha matlagning på hög nivå på jobbet efter arbetstid i morgon. Vi tjänstekvinnor träffas och lagar och äter en trerätters meny. Vi har gjort detta två gånger tidigare och det har varit hur kul som helst. Iaf så handlade jag till matlagningen idag samt handlade en del hit hem. Körde med självscanning som vanligt och när jag kom till kassan med mina tre överfulla stora papperskassar så meddelade kassörskan att det var avstämning. Det är aldrig kul med avstämning. För det första måste man plocka upp allt igen och sedan packa ner det och denna gången hade jag verkligen packat ordentligt och tänkt till när jg packade. För det andra är man alltid skitnervös över att man har glömt att scanna någon vara. Grönsaker och frukt brukar vara lätt att missa. Jag har missat en paket bröd en gång i en annan affär och fått kontroll två gånger efter den händelsen. Dock har det stämt de två gångerna så jag slipper nog avstämning där på ett tag. På Coop där jag handlade idag har det alltid stämt vid avstämningarna.

När det så blev kontroll idag, med överfyllda kassar, suckade jag och började oja mig lite. Då sa kassörskan: ”Men det är inga problem. Du behöver inte packa upp allt. Jag scannar en del av dina varor som en kontroll.” Så tog hon min scanner och började plocka upp några varor från varje kasse och la tillbaka dem på samma ställe och hoppades att hon inte hade rört till det för mycket. Jag frågade om det var något nytt att de bara kollar en del varor och så var det. Vilken lycka!! Nu vet jag inte om de kör totala avstämningar också eller om de bara gör sådana här stickprovsavstämningar. Smidigt var det iaf.

Menyn för i morgon där temat är höst ser ut som följer:

Förrätt – Kräftsoppa med nygräddat bröd
Varmrätt – Kantarellostfylld lövbiff med duchessepotatis
Dessert – Hela ugnsstekta äpplen med hemgjord vanlijsås

Recept och bilder kommer såklart om nån dag. Tills dess kan ni titta på recepten från våra förra matlagningsträffar. Första träffen hade vi inte något tema direkt men det drar nog lite åt vårhållet och vid andra träffen var det sommartema.

Kram Ann

One Response to Självscanning

  1. Sofia skriver:

    Jag var med och missade brödet! 🙂

