Hur trött kan man bli?

Sitter nästan och somnar här vid datorn. Klockan 21 satte jag mig ner i lugn och ro ”på riktigt” sedan kvart över elva då jag käkade lunch på jobbet. Har ju iofs suttit i bilen ett par timmar totalt men då slappnar man ju inte av ordentligt. Jonathan har blivit hämtad av mormor efter förskoleklassen denna veckan när sambon är och jagar. De har därefter åkt hem till oss, fixat lunch och passat Mollehunden. Idag åkte de iväg för mormor skulle spela boule så när jag kommit hem från jobbet tig jag ut Molle en stund och sedan åkte han och jag iväg och handlade och hämtade Jonathan på boulebanan. Därefter bar det av hemåt för lite fixande med mat matande av höns samt upplockning av varor. Vid halv nio tog jag med mig Molle och Jonathan upp till vårt sovrum för att natta de små grisarna. Min plan var nämligen att de skulle sova lugnt och fint en stund innan nio så att jag kunde äta mat och kolla på Idol och bara njuta av att få sitta ner. Min plan fungerade!!!

Skulle egentligen lagt ut ett recept idag men jag orkar inte trixa med några bilder just nu i stället ska jag bege mig mot sängen och sova. Borde plocka ihop lite grejer till Jonathan som han ska ha med sig till mormor i morgon men jag hinner plocka ihop det i morgon bitti, det är vad jag inbillar mig iaf… Jonathan ska sova över hos mormor tills på fredag så i morgon kväll är det bara jag, hunden och store sonen Oscar hemma.

Gonattkram till er alla!
Ann

One Response to Hur trött kan man bli?

  1. Cilla skriver:

    Hej Ann,
    Är också ensam Mamma 🙂
    Hans är borta i 2 veckor och jag har ju också en liten hund och 2 pojkar. Den lilla hunden sov ingenting härom natten – han fick ögoninflammation och fick gå till veterinären och få ögonsalva. Idag är det fredag och jag skall ite göra någonting mer än att bara sitta och ”gosa mig” och hoppas på att få sova längre än till 06.00 på lördag morgon.
    Valp är som att ha bebis igen!! 🙂 Kram Cilla

