Jaktänka

Jaha, så sitter man då här hemma, ensam med barn, hund, katter, kanin, fågel och en massa höns. Mannen sitter i bilen på väg till Strömsund i Jämtland, 85 mil bort. Han har åkt på jaktresa för att jaga älg och förhoppningsvis inte björn. På måndag startar jakten och blir det några älgar skjutna så säljs köttet på plats. Det är bra. Vi har redan tillräckligt med älgkött i frysen. Hemkomsten sker om drygt en vecka. Vi för se om jag överlever tills dess.. =))

Jag tycker att det är roligt att han har fått den här möjligheten att få åka iväg och syssla med sin favorithobby på heltid. När man går hemma och inte har något jobb är det nog lätt annars att man börjar klättra på vggarna, då kan det vara skönt att ha något att se fram emot. Samtidigt vet jag att han har bävat för att åka iväg och lämna oss ensamma hemma och framförallt att lämna Jonathan i mer än en vecka. Men vi klarar oss säkert bra!

I morgon och på söndag ska jag jobba lite på min kattklubbs kattutställning. Jag har tidigare varit ordförande i klubben i drygt 10 år men avgick för några år sedan och har sedan dess ryckt in och hållt i panelen, dvs. själva finalen, när klubben ordnat utställningar. Jag brukar även vara den som fixar ordning utställningskatalogen.

Önskar er en skön fredagskväll!
Kram Ann

2 Responses to Jaktänka

  1. pettz skriver:

    Saknar er!!!!

