Styckat rådjur

I lördags sköt sambon en råbock, säsongens första, efter två veckors evigt väntande på att någon skulle dyka upp. Bocken sköts på den jaktmark som han inte har varit på under dessa två veckor. Igår kom vi på att vi har väldigt mycket rådjur i frysen från förra säsongen och jag sa att jag kunde kolla på jobbet om det var någon som var intresserad av att köpa ett styckat, malet, packat och uppmärkt rådjur för 500.-

Mailade ut en förfrågan på morgonen och det tog knappt tio minuter innan det var sålt. Jag meddelade att rådjuret var sålt och om det var någon mer som var intresserad så gick det bra att ställa sig på kö. Just nu är det fem ytterligare intressenter så nu får sambon skjuta så många rådjur han vill.

Styckade rådjuret nu i kväll. Köparen hade inte speciella önskemål utan jag kunde göra som jag brukade göra till mig själv. Det blev många påsar med fina bitar vill jag lova plus en stor och fin sadel. En del färs blir det också men det orkade jag inte mala nu i kväll. Hoppas att köparen blir nöjd. 7,5 kg. prima rådjurskött för 500.- är inget att pruta på.

Ha det gott!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

