Skogspromenad

Idag har vi varit på kalas i Vara hos Jonathans kusin som fyllde 15 år. Innan vi åkte dit var Jonathan på kalas hos sin klasskompis Emma. Jag frågade vad som var roligast med kalaset och det var helt klart att leka med Emmas pappa! Lillkillen låg på pappans axlar när jag skulle hämta honom och de hade lekt och busat sista kvarten så Jonathan var alldeles svettig, inte undra på att han tyckte att pappan var roligast.

Hunden Molle sov hela vägen till Vara och en halvtimma när vi var där och hela vägen hem. En massa timmar alltså. Han varken kissade eller bajsade när vi var där och inte i bilen heller så det var en glad vovve som fick lätta på trycket när vi kom hem. Allt sovande hade dock gett honom extra mycket energi så när vi kom in i huset så gav han sig på nyss hemkomne store sonen Oscar och kunde inte låta bli att försöka leka med Oscars tår. En tolvveckors valp har ju inte riktigt lärt sig hur man leker utan att bita för hårt så jag bestämde mig för att ta en lite promenad i skogen med honom.

Han skuttade glatt över stock och sten och var mer framåt än förra gången vi var ute. Det var nog två veckor sedan ungefär. Som tur var hade jag en oanvänd hundbajspåse med mig för jag hittade kantareller och Molle lyckades nosa sig fram till en rävbajs. Det var dock bara kantarellerna som fick följa med hem.

Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

