Google-enkät

Läste ett inlägg hos gabbiz om någon som googlar för jämnan för att komma till hennes hemsida och kom då på att jag skulle göra en Google-enkät.

? Hur ofta använder du dig av Google?
! Så gott som varje dag.

? Googlar du dig fram till samma hemsida gång efter annan i stället för att lägga den i favoriter?
! Nope.

? Har du googlat på ditt eget namn?
! Jajamensan!

? Om du googlar på ditt för- och efternamn med citationstecken får du då någon relevant träff på första sidan?
! Nope…

? Om du inte får någon träff på första sidan, till vilken sida måste du då bläddra för att hitta något om just dig?
! På sidan tre dyker jag upp.

? Nämn en googling som var en riktig lyckoträff.
! När vi hade råkat dra sönder kontakten till grannens släpkärra som vi hade lånat och jag hittade ett fungerande kopplingschema via google.

? Brukar du använda +, – & ”” när du googlar?
! Bara citationstecken, aldrig plus eller minus. 

? Vilket är det första förslaget som kommer upp i sökrutan om du skriver bokstaven j? (funkar nog bara om man har komplettera automatiskt)
! jag är en elektriker robban broberg

Skriv gärna en kommentar om du har gjort enkäten så kan jag kika in och kolla på dina svar.

Kram Ann

2 Responses to Google-enkät

  1. silverblavinge skriver:

    Nu har jag svarat! 😀

  2. Koola Viola skriver:

    Tänk jag blir så himmelens glad när jag ser att någon googlat ”koola viola”. Och hittat rätt. Att någon googlat just min blogg 🙂
    …barnsligt, jag vet 🙂

