Robotdräkt

Nu har kameran kommit hem från skogen och där i fanns ett bra kort på Jonathans robotdräkt som han hade på maskeradkalaset idag.

robot

Dräkten är gjord av kartonger som har sprayats med svart färg, aluminiumfolie och fyra pet-flaskor. Några meter tejp har också gått åt. Huvudet går att snurra runt och på baksidan är det ett hål så att ansiktet kan titta fram. Ögonen är gjorda av ett tunt tyg som har suttit på ett sån där barnsolskydd som man har på bilrutorna. På huvudet sitter ett pannlampa som blinkar med blått sken upp mot ”partyhatten”.

Jag blev nöjd och Jonathan blev väldigt nöjd.

Kram Ann

5 Responses to Robotdräkt

  1. […] Idag har vi börjat med skapandet och det går framåt. Jag älskar att fundera och klura ut lösningar och sedan omsätta dem i praktiken och se att det verkligen blir så som jag har tänkt. Lovar att lägga ut bild på det färdiga resultatet när dräkten är klar. Edit 090816, bild på robotdräkten finns i detta inlägg. […]

  2. Maria skriver:

    Hahaha åh det var den sötaste dräkt jag sett 🙂

  3. Emma skriver:

    Kul och träffa dig i dag igen! 🙂

    Men vad duktig du är på att pyssla och greja, tänker på Jonathans robotdräkt. GRYM!

  4. Du hittar då på!!! Grymt!
    Grattis till gulmedaljen, verkar lite kul det där =)

    Kram

  5. Fru Pusselbit skriver:

    Nu är jag tillbaka från sommaruppehållet från bloggandet… och har läst igenom lite i din blogg med ett leende på läpparna! =)

    Önskar dig och de dina en underbart härlig helg!! =)

