Guld!

Idag slog jag till och blev Kretsmästarinna i precisionsskytte. Jag hade iofs bara en motståndare och motståndet var inte så väldigt hårt men jag sköt riktigt bra och hade kommit på femte plats om jag hade skjutit i öppen klass. Mitt slutresultat efter 10 serier blev 464 av maximalt 500. Hade tänkt att ta ett kort på min guldmedalj och lagt ut här på bloggen men kameran är med sambon ute i skogen. Han hoppas på att få fotografera en skjuten bock.

Annars har dagen gått i hundraåtti fram till 18-tiden då jag hamnade här framför datorn. Åkte iväg till tävlingen strax efter nio i morse efter att ha instruerat mor och dotter hur de bäst skulle undvika att bli bitna av Molle. Gick väl sådär… Tävlingen drog ut lite på tiden, vi startade lite senare än vad det var tänkt och dessutom blev det en särskjutning om medalj i veteranklassen. När allt var uträknat och klart och den lilla prisutdelningen var över hade klockan hunnit bli kvart över ett och klockan tre skulle Jonathan vara på kalas. Innan dess skulle jag hitta och hinna köpa en present. Inte det allra enklaste när det enda som var öppet i Ulricehamn var ICA, Lidl och Netto. Presenten hittades till slut och resan hemåt påbörjades, en resa som tar knappt 30 minuter. Jag var hemma kvart över två. Då skulle de sista delarna på robotdräkten färdigställas (bilder kommer, de är i kameran som är i skogen), present skulle slås in och kort skulle skrivas. Allt hanns med och fem i tre åkte jag och outklädd son till kompisen en kilometer bort. Ut ur bilen och på med dräkten, succe!!! Bild kommer som sagt… Därefter bar det av hemåt igen för att åka iväg med barn nummer två. En styck dotter som skulle åka hem. Ja, hem, för nu bor hon inte här längre men det kommer nog att fortsätta att vara hemma här också, hoppas jag. Kvart över fyra var jag tillbaka hemma och klippte min mor. Blev klar precis lagom tills kalaset slutade så det var bara att sätta sig i bilen igen och hämta en kalasande son och en robotdräkt. Väl hemma lagade jag omelett till mig och mor och kunde äntligen sätta mig ner i lugn och ro. Gud vad skönt det var att få sitta ner! I samma veva stack sambon ut i skogen igen efter att ha varit hemma i några timmar. Mamma åkte hem till sig och jag fixade i lite tvätt i maskinen samt gick en sväng med Molle och hittade lite fler kantareller i vår lilla hemmaskog. Sedan hamnade jag här och här har jag suttit i två timmar.

Nu är det dags för en tur ner till källaren och tvättmaskinen, sedan en liten sväng med Molle och snart är nog dagen slut och jag med den.

Återkommer med bilder och kanske ett recept på gårdagens mat, beroende på hur sent sambon och kamera kommer hem. Matbilderna är nämligen kvar i kameran.

Tack mor och dotter för passningen idag!

Kram Ann

2 Responses to Guld!

  1. Göran skriver:

    Grattis till guldet!
    Varför är inte du med ute i skogen och skjuter bockar. Det måste ju räcka med ett skott från dej, så ligger han där.

  2. lillith76 skriver:

    Jag har tävlat i skytte då jag var yngre…sköt mest med luftgevär. Vann en hel del priser då jag åkte runt i blekinge och tävlade.

    Var med i nån ”sverigemästerskap” också, det var så längesen så jag minns knappt men vi sköt och sen skickade ledare in våra lappar där de sen kollade hur vi låg till mot resten av sverige.

    Just när man gjorde detta så tänkte man inte på hur stort det var och att jag var så duktig. Men nu när man är äldre och ser tillbaka på det så var det ju rätt stort ändå och det är nog det enda i mitt liv som jag någonsin varit riktigt bra på…

