Trötta ben och fötter

Det märks att jag har tagit det lugnt på semestern. Under eftermiddagen började mina ben och fötter att värka. Jag har ju inte gått och stått flera timmar i sträck under semestern, det skulle väl vara på Gekås i såfall… =) Annars har det gått bra att jobba första dagen efter semestern och jag kom upp i tid i morse trots att jag inte somnade förrän halv tre. Det var helt omöjligt att somna i går kväll. Det var varmt i rummet och vi ville inte ha öppet fönstret för hundens skull. Jag svettades och vände och vred på mig och jag kan absolut inte sova utan täcke. Efter att ha läst ut en bok och klockan blivit närmare halv två kom jag på att jag kunde ta ur täcket och bara ha påslakanet. Det funkade en stund sedan blev det varmt igen. Då öppnade sambon fönstret iaf, trots hunden på golvet och till slut kunde jag somna. Var ganska trött när jag kom hem, inte bara i ben och fötter, så det blev en liten lur på soffan.

Kollade nu att det ska bli fullmåne på torsdag, kanske det som orsakade min sömnlöshet? Fler än jag som hade svårt att somna igår kväll, eller som märker av när det är fullmåne?

Jag kom aldrig ut i skogen igår för att leta efter kantareller men idag passade jag på när Molle skulle rastas. Min mamma plockade en halvliter igår i vår lilla skogshörna här på tomten. Jag tänkte att jag skulle kika lite till för det har dykt upp svampar på nya ställen där det inte har varit innan och jag hittade nästan en liter. Det blev stekta kantareller på rostad macka nu ikväll. Så vansinnigt gott! Det är bra när man har sitt svampställe på sin egen tomt 15 meter från ytterdörren. Man kan spara de riktigt små godingarna och hämta dem en annan dag utan risk för att någon annan hinner att plocka dem.

Hoppas att ni har haft en bra måndag!
Kram Ann

One Response to Trötta ben och fötter

  1. kryddburken skriver:

    Hej Annsann! Hur har ni det? Hoppas du haft en riktigt skön semester, jag börjar snart att jobba också, har tio dar kvar. Men jag har ju varit hemma sen maj så det känns helt ok att jobba igen! 😀 Ser fram emot en massa goa recept ifrån dig i höst! må så gott! Kramar från Öland!

