Hungrig!!!

Igår var jag rejält mätt när jag bloggade. Idag är jag hungrig! Inte blir det bättre av att en hel kyckling står i ugnen och sänder ut förföriska dofter. Dofter som gör att salivavsöndringen är på topp. Anledningen till det sena matintaget (som kommer att dröja ytterligare) är att jag, sambon och yngste sonen åkte till sambons jaktkompis tidigare idag. Vi hade ätit en ordentlig frukost med bror vid tiotiden. Kokta ägg, nybakade frallor och juice. Hos jaktkompisen fick vi fika bestående av muffins och hallonpaj, smaskigt, men inget som gör en mätt. Efter fikat körde jag sambo och kompis till ytterligare en jaktkompis. Där ska killarna grilla, drcka öl och inviga slakthuset. Hämtning kommer att ske senare under kvällen. Väl hemma vid sextiden åkte kycklingen in i ugnen och där ska den vara i drygt en halvtimma till. Jag ska alltså sitta och plågas av denna doft hur länge som helst!

Vad blir det av kycklingen sedan då? Jo, jag tänkte steka lite bacon och dela i mindre bitar, hacka upp lite sallad, tomat och gurka, öppna en burk majs och steka lite brödkrutonger. Kycklingen ska delas i mindre bitar och en god dressing på hemgjord majonnäs ska blandas till. En stor tallrik med kycklingsallad blir min middag idag.

De stora barnen har kommit hem idag och 13-åringen Oscar hade armen i gips. Hoppsan! Han meddelade tidigare i veckan att han hade stukat armen men det var tydligen värre än så. I tre veckor ska han ha gipset iaf och det är väl tur i oturen att det inte perfekt badväder.

På tisdag ska vi åka och titta på valpen och jag är ganska säker på att det blir ett köp då också. Vi har redan laddat upp med koppel, några leksaker och hundbajspåsar. Sambon och jag har läst hundböcker hela dagarna och det känns som om vi har fått koll på det där med uppfostran. I teorin iaf. Nu återstår att se hur det fungerar i praktiken.

Nu ska jag ut i köket och fixa lite med maten.

Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

