Väder, väder, väder

När man har semester vill man gärna ha koll på hur vädret ska bli. Iaf för de närmsta dagarna så att man kanske kan planera in någon utflykt eller avboka någon planerad dito. Jag kollar alltid vädret i vår lokaltidning men det är inte ofta deras prognoser stämmer. Iofs kan jag förstå det, tidningen ska ju hinna tryckas och distribueras, det hinner hända mycket på ett dygn när det gäller väder. Dessutom visar deras prognos ett ganska stort område och det kan ju skilja otroligt på vädret på två platser som ligger två mil från varandra.

Varje dag brukar jag förutom tidningens prognos även kika in på Aftonbladets vädersajt, där kan man ju knappa in exakt vilken plats man vill kolla. Har märkt att deras prognoser väldigt ofta stämmer, har även märkt att de ändras sig väldigt snabbt också så det är bra att kolla flera gånger. Nu har jag även börjat kika på den norska vädersidan yr.no och jag börjar gilla den mer och mer. Dessutom är det ett plus att den är på norska, det är så mycket roligare att läsa… =)

Mer väder åt folket!
Kram Ann

One Response to Väder, väder, väder

  1. Koola Viola skriver:

    Efter tips från Bente så kikar jag också på yr.no, den är säkrare än smhi upplever jag det som. Och så gillar jag att man kan se timme för timme. Även om det regnar på eftermiddagen kanske det är toppengrillväder på kvällen. Eller om det är bättre att ut och rida på morgonen för det blir smäll-varmt mitt på dagen. Eller så. Och jag håller med dig om norskan 🙂

