Skurar och fejar

Håller på med städning här hemma, det behövs verkligen. Alldeles nyss blev jag klar med spisen och fläkten, det finns nog inget tråkigare än att rengöra filtret i spisfläkten. Jag körde med nåt gult rengöringsmedel i sprayflaska, kommer inte ihåg märket men det är bra på att lösa fett och det gick faktiskt lättare att få det rent. Kan även lämna ett bra husmorstips när det gäller att göra rent glaset i ugnsluckan. Det blir ju alltid lite stänk när man använder ugnen och man kan ju inte hålla på och torka av det så fort man har använt ugnen därför brukar jag ta det lite då och då ofta i samband med att jag gör rent spishällen ordentligt. Så var det tipset då, jo, man använder först samma rengöring som man har till hällen, ni vet sånt där VIM-liknande vitt flytande rengöringsmedel. Man skrubbar lite först med medlet och sedan tar man den lilla skrapan som man har till glashällen och skrapar bort det som sitter fast på glaset till ugnsluckan. Funkar hur smidigt som helst och det blir inga repor.

Har precis lämnat Jonathan hos en kompis och fick även i uppdrag att kika på deras två kaniner som de köpt i en djuraffär för nån dag sedan. Mamman var lite orolig för den ena kaninens ögon och undrade om jag kunde titta. Ögonen så inte bra ut, dessutom var kaninen mager och hade sårskorpor i pälsen och på ena örat. Det var inte en frisk kanin, helt klart. Antagligen har den skabb. Man blir så förbannad när djuraffärer säljer sjuka djur. Hon skulle iaf lämna tillbaka kaninen idag. Problemet är väl om det nu är skabb så kan ju den andra kaninen ha blivit smittad också.

Nej, nu ropar skurhinken på mig!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

