Ombesiktningen gick åt skogen…

För det första fick jag vänta i en halvtimma innan jag fick komma in, trots att det inte var någon kö. När jag sedan skulle köra in hade batteriet laddats ur, jag hade ju suttit och lyssnat på radion under tiden. Eventuellt var ljuset på också, annars borde det inte laddats ut på så kort tid. Fick iaf hjälp med startkablar och kunde köra in. Inne i hallen satte sig bilproverskan i bilen och rullade fram för att kolla hur högt upp handbromsen tog. Det var alltså det som vi fick anmärking på senast. Efter kollen körde hon fram, klev ur bilen och sa ”Det verkar som om handbromswiren gick av.” Det var väl inte det jag hade väntat mig direkt. Wiren var lite rostig bak kunde hon se och det var där den hade brustit. Det blev alltså bara till att betala 200.- för ingenting och återkomma inom en månad. En ny wire kostar 350.- och det är tur att brodern kan byta den, gratis..=) Han får lite ägg som tack för hjälpen.

Kram Ann

4 Responses to Ombesiktningen gick åt skogen…

  1. Det var då en rackarns vajer!! Dumt!
    Hoppas inte bilen hittar på nåt nytt till nästa gång…

    I morgon kör jag o Helena till Aplared igen, nästa auktion =) På lördag var det en utomhusauktion oxå, det blir ju ett fasligt rännande! =) Handlar väl inget särskilt, mest bara kul o kolla o va på plats =) Är du där nångång?

    Ha det gött! Kram Lotta

  2. Det tycker jag, vi är ju där, iaf denna veckan innan jag drar till storstan! =) Aplared är roligare tycker jag, han som tjoar är lite kul o det är bättre med plats. Visningen börjar 16:30 tror jag, vi brukar dock inte vara där förrän vid 17, så man får paxat sig en plats =) Sen börjar tjoandet vid 18.

    I Boråstidningen på onsdag ska det tydligen stå en annons som talar om vart utomhus auktionen ska hålla till… Såå nu vet du det, det är bara att dyka upp! Tvättmaskinen klarar sig själv *hihi*

  3. Klart vi kan ses när vi är där o om det passar, sånt är alltid kul! =) Det är bara att höra av sig, nummret finns ju på hemsidan, men det vet du kanske redan =) Nu är det natten för mig *gäsp* Kram o Gonatten

  4. glömde… han tjoar säkerligen till 21, inte alltid vi är kvar till sista ropet men… bara o höra av sig! =)

