Måste ju visa min tvättmaskin

Är så glad över den nya tvättmaskinen.

lg

En LG blev det F1419TD heter modellen och den tar hela 8 kg. tvätt. Fattar ni hur mycket det är?! Jag fyller och fyller men det verkar som den aldrig blir full. Är ju van vid hur mycket det gick i den gamla som tog 5 kg. Nu blir det så mycket ren tvätt att det knappt får plats i tvättlottan. Snacka om att man spar tid och energi med en större maskin. Snart är tvättberget slut här hemma och ersätts av vikberget, det berg jag tycker minst om.

Ska försöka ta tag i våra garderober i veckan. Gamla skafferiet i fd. köket på andra våning som numera är vårt sovrum, köket alltså, inte skafferiet, används som förvaring till sängkläder och extra täcken och kuddar. Brukar även förvara sommar- respektive vinterkläder där när det inte är säsong. Nu är det dock ganska rörigt där inne så en rejäl rensning vore nog på sin plats. Måste ta tag i min, sambons och sonens klädförvaring också. Vi har inga egentliga garderober utan mer öppna hyllor. Jonathan har en massa kläder som har blivit för små så det blir nog en tur till någon klädinsamling i veckan.

Annars har vi inga egentliga planer för den kommande veckan. Ska ombesiktiga vår ena bil i morgon. Tur att jag kollade på bilprovningen när sista dagen var. Trodde att det var nån gång i nästa vecka men det visade sig att det var redan på tisdag. Felet är åtgärdat iaf så det blir väl bara att betala de 200.- och se glad ut. Om det trista vädret håller i sig blir det nog en tur till Navet också. Jonathan har pratat om det sedan han var där med sin klass i våras.

Önskar er en skön söndag och en fin kommande vecka!
Kram Ann

One Response to Måste ju visa min tvättmaskin

  1. Göran skriver:

    Alltså. Inget ont som inte har något gott med sig!

