Läslus(t)

Jag har så gott som alltid minst en bok som jag läser. Oftast läser jag när jag har gått och lagt mig och läser i max en timma men den senaste tiden har jag blivit som en bokslukande tonåring och skulle med lätthet kunna ligga och läsa halva natten. Böckerna som jag har fallit för är de som filmen Twilight bygger på och första boken ”Om jag kunde drömma” läste jag ut för någon dag sedan, nu är det bok nummer två ”När jag hör din röst” som stör min nattsömn. Författarinnan heter Stephenie Meyer och även om det egentligen är ungdomsböcker så tror jag nog att de flesta vuxna (iaf av kvinnligt kön) gillar dessa böcker.

omjagkundedrömma  närjaghördinröst 

Samtidigt som jag läser böcker läser jag också Mari Jungstedts ”Den dubbla tystnaden” som finns med i vår dagstidning varje dag. Snacka om frustrerande att läsa en kriminalroman där man bara får läsa ett par kapitel varje dag. Inte kan jag hålla mig från att läsa en gång i veckan heller, jag måste läsa varje dag!

dendubblatystnaden

Nä, nu ska jag avsluta det här inlägget och gå upp och lägga mig i sängen och läsa lite…

Kram Ann

One Response to Läslus(t)

  1. Halloj!
    Vad roligt att du gjorde ett avtryck på min blogg så att jag hittade till dig. Här fanns ju mycket intressant att läsa; alltifrån eventuell (troligen) gigantisk getingattack med hemskheter som följd till körsbärsskörd! Härligt, hit kommer jag oftare. Jag länkar till dig om det är ok så då ser jag när du är uppdaterad 🙂

    By the way, är lika ”bokig” som du verkar… nu har jag kommit in på ljudbok också… så många böcker hinner man igenom i trädgårdslandet :-)!

