I morrn blir det tvätta av!

Tidigare idag mailade jag till Gränsbygdens köpcentrum och undrade hur det gick med min tvättmaskin som de hade lovat att leverera senast på fredag. Efter en halvtimma ringde Magnus från Gränsbygdens och meddelade att just den maskinen jag hade beställt tyvärr var slut och att de nog inte skulle få in fler av den modellen men om det gick bra för min del så kunde jag få den som var snäppet värre för samma pris. Klart man tackar ja till ett sådant erbjudande. Han lovade också att den skulle levereras under morgondagen. En timma senare ringde David från Gränsbygdens (ja, de presenterar sig med namn när de ringer) och sa att han skulle komma med den under fredagen. Han sa även att han skulle återkomma lite senare med besked om tidpunkt och för att få vägbeskrivning. För ett par timmar sedan ringde han igen och meddelade att han skulle komma vid två halv tre på fredagen. Jippie! Jag kommer att kunna tvätta i morgon!

Jag kan verkligen rekommendera nämnda företag när det gäller att köpa vitvaror. De är trevliga, servicemedvetna, billiga, snabba och det verkar aldrig som att det är problem med någonting när man kontaktar dem.

Dagen idag har annars varit lugn. Vi var och handlade lite och fyllde på matförråden och dryckesförrådet. Hälsade på mamma en sväng och fikade lite. Hemma igen rensade jag ett av landen och kom fram till att det är mycket enklare att rensa ogräs när ogräset väl har kommit upp och blivit långt.

Ha en skön torsdag!
Kram Ann

2 Responses to I morrn blir det tvätta av!

  1. Göran skriver:

    Bjud David på ett glas saft och en hembakt bulle i bersån. Då får du ännu bättre service nästa gång och han kommer aldrig att glömma dej.
    Skit i tvätten i morrn´n. Det ska ju bli sol vettja!

  2. Göran skriver:

    Såg på en kommentar du gjort på min blogg, att du inte har några hembakta bullar.
    Då får du göra inspektörsbakelser. Rulltårtsbitar med grädde, toppade med hallon eller smultron.
    Det går snabbare att slänga ihop en rulltårta än att baka bullar.
    Dessa bakelser brukar jag bjuda på när det kommer hälsovårdsinspektörer eller byggkontrollanter. Kan även funka på sura lantmätare.
    Men i ditt fall gäller det ju att jobba förebyggande, vilket kan vara nog så viktigt…

