Äntligen värme & sol!

Vid halv elva satte vi oss i bilen som var packad med badkläder, handdukar, goda mackor, kaffe, saft, mjölkchoklad och böcker. Himlen var grå och regnet hotade med sin ankomst. Vi styrde mot sydväst och ju närmare kusten vi kom desto varmare blev det, himlen blev blåare och solen sken. Lycka!

Vi åkte från det gråa och trista och hamnade i paradiset:
skrea

Det var ganska mycket folk på stranden men där vi låg var det ganska glest, det var värre en bit bort. Antagligen var det folk från campingen som låg där och som gick raka vägen ner från campingen.

Jonathan har inte varit vid havet på många år, tror han var runt 2 år senast vi var där så han var ganska överväldigad till en början. Han fann sig ganska fort tillrätta och började genast leka i sanden med sina nya sandleksaker som vi hade köpt på vägen ner. Det var gott om barn i hans ålder och de hade fullt upp med att gräva gångar och leda om vatten.

Hans dag gick mest ut på att leka och emellanåt samlade han på intryck och snäckor.
skrea1

skrea2

Mor och dotter satt mest och samlade sol.
skrea3

Dock hamnade vi lite snett och hade solen mest till vänster om oss vilket fick till följd att samlandet av sol blev lite ojämt. Min vänstra sida har fått ganska mycket mer färg än den högra, dessutom slarvade jag lite med solskyddsfaktor på mage och ben. Jag ser ut som en randig polkagris ungefär… Det är skönt att sola på en strand vid havet men det är lömskt med vinden som gör så att det inte känns som om solen tar, men det gör den.

Förutom fikande, solande och läsande så blev det två dopp i havet. Lite kallt precis när man doppade sig men när man väl vant sig så blev det faktiskt uthärdligt. 22 grader skulle det vara enligt grannen på stranden som var ute och kollade med termometer.

Vid 16-tiden packade vi ihop allt och Jonathan följde motvilligt med mot bilen. Vi fick locka honom med inköp av lego på Gekås och då gick det bättre. Väl framme i Ullared så var det ganska glest med folk. Grej efter grej åkte ner i kundvagnen men den blev långt ifrån fylld. Trots det slutade notan på lite över 2000.- Några kläder blev inte köpta förutom några BH:ar till mor och dotter. En spikmatta passade jag på att köpa också, 399.- var nog ett ganska bra pris, har sett att de ligger på 5-600.- ute på nätet. Dottern fick en ny väska att ha till skolan och sambon fick lite lukta-gott. Annars blev det mest hygienartiklar och engångsartiklar såsom fryspåsar, bakformar och liknande. Lite lampor och matvaror slank också ner. 3 stora plastkassar blev det iaf.

Efter shoppingen blev det lite mat på Burger King. Det är nog den mest röriga matkedjan jag vet. Allt verkar så oorganiserat och jag blev ju inte direkt förvånad när vi upptäckte att sonens cheeseburgare bestod av bröd och ost. Ja, det var ju iofs en cheeseburgare vi hade beställt men det brukar ju vara lite mer än bara ost mellan bröden. Jag gick in och lämnade tillbaka den iaf och fick såklart en ny.

Trötta och nöjda kom vi så hem vid åttatiden och i morrn ska jag försöka stuva in alla grejer vi har handlat. Mitt problem när jag handlar så här brukar vara att jag glömmer av var jag ställer alla grejer vi får se hur det blir den här gången…

Ha det gott! Det har jag haft!
Kram Ann

2 Responses to Äntligen värme & sol!

  1. Haha, det måtte varit jag som snott köttet! Jag tog en drive-in på Burger King idag o beställde en dubbel cheeseburgare med endast ost, så långt allt lugnt… när jag sen säger att jag vill ha den utan bröd oxå blir det tyst… o till sist frågar hon i ”lådan” sa du utan bröd?? Svar JA, ööööh ok…. Haha!
    Men hon var ändå inte helt övertygad när jag skulle betala, utan frågade igen,ska du inte ha senap ketchup etc… nej, bara kött o ost tack! =)
    Gött va det tyckte både jag o magen! =)

    Till BK försvar får man väl säga att Ullared, vad det än gäller mat där är bedrövligt! Fy för o jobba där säger jag bara!

    Låter som ni hade en toppendag annars! =)
    Själv kom jag hem med spadar o kratta till mina syskonbarn från auktionen i Aplared =)

    Ha det gött! Kram

  2. diana skriver:

    Härligt med sådana dagar 😉

