Prosit!

Det är inte lätt att vara allergisk mot damm när man ska rensa och leta bland gamla papper. Letandet var dock tvunget då jag behövde hitta alla underlag som behövs för att skicka in ersättningsanspråket till försäkringsbolaget och jag tror faktiskt att jag hittade alla kvitton jag behövde, på tretton olika ställen… Varför lär man sig aldrig att sätta in alla kvitton i en pärm? Jag har t.o.m. ett antal tomma pärmar som är tänkta för det ändamålet men hamnar det några papper där? Inte då! Dessutom blir man ju helt frustrerad när man hittar ett kvitto från Netonnet och det enda som står är tex. QXT R 3476-2 och en summa, hur fasen ska man komma ihåg vad just den bokstavs- och sifferkombinationen var? Har nog luskat ut vad de flesta grejerna som jag behöver underlag till är iaf. Vidare är det lite svårt att veta vad nätverkskortsdelen på moderkortet är värt. Får väl höfta till med nåt pris och skriva en förklaring.

Senast på fredag ska tvättmaskinen komma iaf. Börjar svämma över av tvätt här hemma nu så den kommer nog att få gå varm de första dagarna, om det ändå kunde bli lite fint väder samtidigt så att man kan hänga ut tvätten på tork.

I morgon blir det en tur åt sydväst. Falkenberg och Skrea strand blir första stoppet och på vägen tillbaka tänkte vi kika in på Gekås i Ullared. Har börjat skriva en lista på vad som ska inhandlas. Någon jätteshopping lär det inte bli, det har vi inte råd med… =(

Önskar er en skön måndag!
Kram Ann

3 Responses to Prosit!

  1. Micke skriver:

    Tips!
    Om du skall till Ullared kan du alltid titta in på NetOnNet med kvittot så kan de säkert lista ut vad QXT R 3476-2 är för något.

    • annsann skriver:

      Har nog lyckats luska ut vad som är vad på kvittona och dessutom bor jag knappt 2 mil från Netonnet i Borås, men tack för tipset!

  2. Ullared minsann… hihi… Lycka till med det!

    Själv ska jag på auktion borta hos dig i morgon, får väl se om det blir nåt fyndat =)

    Ha det gött!
    Kram

