Regnig och grå söndag

För att pigga upp oss lite i det trista vädret beslutade jag och Jonathan oss för att åka in till stadens badhus och bada lite. Tänk om de hade haft lite solarielampor i taket också, då kunde man kanske fått lite färg också. Som tur var var det inte så många som hade följt vårt exempel så det var inte megatjockt med folk. Skönt!

Vi badade i bubbelpoolerna, lekte i vågbassängen, simmade in i grottan och plaskade lite allmänt. Varsin glass och kaffe till mig blev det också och läsande av dagens tidning för min del. En lyckad badstund på det hela. Sambon har tillbringat hela dagen i skogen med kråkjakt och kojbyggande. Klockan är snart 17 och han har varit ute sedan 7 i morse. Tror att han kommer att vara lite mör när han kommer hem.

Vädret för den kommande veckan verkar bli ganska omväxlande. Det känns inte som om det är läge att planera in något för prognosen ändrar sig från dag till dag. Man får nog vänta med att bestämma sig tills man ser hur vädret är. En tur till Ullared hade jag tänkt mig men det får bli en dag när det är soligt för då är det inte lika mycket folk. När vädret är som det har varit senaste veckan så passar nog de flesta på att sola och bada när det blir varmt och soligt. Detta är min teori iaf, hoppas den stämmer.

Önskar er en skön söndag!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

