Potatissallad

I går kväll gjorde jag en ganska vanlig men ovanligt god potatissallad. Överbliven färskpotatis är ju bara helt underbart att göra potatissallad på eller steka.

potatissallad

Potatissallad

4 port.

600 gr. kokt kall färskpotatis
1 dl majonnäs (gärna hemgjord)
½ dl. gräddfil
½ dl. crème fraiche
½ röd lök
4 st. rädisor
gräslök, dill & persilja
salt, aromat & peppar

Hacka löken fint och dela rädisor och potatis i lagom stora bitar. Hacka det kryddgröna fint. Blanda majonnäs, gräddfil & créme fraiche och blanda i de det kryddgröna. Rör ner potatis, lök och rädisor. Smaka av med flingsalt, aromat och grovmald svartpeppar. Låt stå någon timma i kylen innan servering.

Ann

3 Responses to Potatissallad

  1. Göran skriver:

    Jag får snart lägga en blockering på din blogg. Jag klarar inte av se all din festliga och goda mat. Jag dreglar över tangentbordet. Jag är så hungrig, hungrig, hungrig…

  2. Göran skriver:

    I dag ska jag laga till din potatissallad med egen majonäs. Köper lite rostbiff till.
    Återkommer ikväll med en rapport

  3. Göran skriver:

    Det blev kanongott alltihop. Tack för tipset!
    Nu har jag fått många bonuspoäng hos hustrun…
    PS Majonäsen blev en hitt. Skvätten som blev över ska jag blanda i filen till frukosten i morr´n.

