Tårdrypande avsked

Nu har jag sett det allra sista avsnittet av Cityakuten och det var ett extra långt avsked för det var ett extra långt sista avsnitt. Dessutom var det ett bonusavsnitt en timma innan så det har varit drygt två och en halv timmas avsked efter 15 års tittande. Jag har nog sett så gott som alla avsnitt av Cityakuten sedan det började sändas. Ett tag när jag inte hade tillgång till trean så spelade min dåvarande chef in varje avsnitt på video så att jag kunde se det. Nu frågade Sofia hur det gick till, om han spelade in det på samma band hela tiden och hur man gjorde då. Man spolade bara tillbaka bandet, sa jag. Kunde man spela över det gamla då? sa hon. Snacka om att ungarna är digitaliserade nuförtiden… =) Tänk om man skulle ta och leta fram en gammal bandspelare och visa hur det gick till när man spelade in ett blandband på den gamla goda tiden, eller spelade in låtar från radion och satt och passade när det var Tracks för att inte missa de riktigt bra låtarna och se till att man inte fick med pratet emellan.

Åter till Cityakuten! Jag kommer verkligen att sakna den serien, den har varit med mig så länge och det senaste året har jag fått med Sofia i mitt tittande och vi har suttit tillsammans i soffan och gråtit i kapp och skrattat där emellan. Och nu gråter Sofia här jämte mig, och jag också och nu skrattar vi åt varandra. Visst är det härligt!

Det som var roligt i kväll under avsnittet som var före det sista, var att de intervjuade skådespelarna och då slog det mig att de verkligen är skådespelare. Jag har nästan fått känslan av att de är riktiga läkare, sjuksköterskor och kirurger. Fast jag vet ju att de är skådespelare. Men det måste ju vara ett bra betyg på att det är en väldigt välgjord serie. Allt har känts så äkta och man har verkligen levt sig in i såväl patienternas som personalens liv.

Skulle gärna se om hela serien igen, från början till slut…

Farväl Cityakuten!

Kram Ann

3 Responses to Tårdrypande avsked

  1. Leden skriver:

    Även jag är ledsen men av flera skäl. Har DVD:n på automatisk inspelning då jag jobbar kväll och missade ställa om för längre avsnitt. Hoppas nu på att någon vänlig själ spelade in gårdagen och kan dela med sig. Maila mig på svec@home.se.

    Mvh Christer

  2. Pettz skriver:

    Fint med snälla ”chefer”

