Snart kommer det recept!

Fast det dröjer någon dag.

För en stund sedan blev jag klar med en Marängglasstårta som jag sedan satte i frysen. Den ska jag ha med mig till vårt fredagsfika på jobbet. Recept och bilder kommer därefter. Jag valde att göra en fryst tårta som jag kunde göra klar redan idag för i morgon lär jag inte hinna då det är dags för ”Matlagning på hög nivå” med sommartema. Vår meny för i morgon ser ut som följer:

Förrätt: Smörgåsbakelse smögen

Varmrätt: Sweetchilimarinerade grillspett av fläskfilé, provencalsk potatisrätt, krämig vitlökssås, halva grillade tomater och haricot verts.

Dessert: Limemarinerade jordgubbar med vaniljglass.

Till maten serveras vitt vin för den som vill ha och vatten och cider för övriga.

Recept och bilder kommer såklart framöver.

Ha det gott!
Kram Ann

3 Responses to Snart kommer det recept!

  1. Göran skriver:

    Vet du om att du provocerar en som kolhydratladdar?
    Jag har levt på pasta och kokta ägg i tre da´r
    Känner mej som en makaron

    • annsann skriver:

      Göran: Va ska du nu hitta på då? Ut å kuta igen?

      Ska jag varna innan jag lägger ut bilder och recept från kvällen? =)

  2. Göran skriver:

    Tack för omtanken. Men vi kan också säga så att jag kikar inte in här förrän tidigast lördag kväll.
    Då kan jag behöva lite lekamlig inspiration efter en dags transpiration.

