Skolresa igen…

Fast denna gång behöver jag inte åka så långt. Det är dotterns klass som även den ska åka till Boda Borg i Sävsjö. I morgon bär det av och de kommer att vara där hela långa dagen. Vid halv sju-tiden är de hemma igen och då bär det av till övernattning på en konferensanläggning lite halvt om halvt ute i skogen. Jag ska vara med vid övernattningen och kommer att åka dit innan de kommer och starta grillarna och se till att det finns grillade hamburgare när de kommer fram. Ska även handla till hela kalaset samt till frukosten. Det blir jag och ytterligare en förälder som ska ”passa” ungdomarna under kvällen och natten. Förhoppningsvis är de lite lagom trötta och möra efter dagen eller också blir det helt tvärtom att de är helspeedade. Hoppas på det första! Det finns badtunna på stället dit vi ska men tyvärr ingen förälder som kan ställa upp och åka dit några timmar tidigare och tända. Om jag ska tända när jag kommer vid 18-tiden så lär det inte bli varmt innan klockan slagit 23 och det känns ju lite sent. Det ska finnas en sjö i närheten också, kanske de vågar sig på ett dopp i stället. Jag hoppas iaf att det blir relativt lugnt för dagen efter, dvs. på torsdagen, ska jag skjuta pistoltävling och det vore bra att få några timmars sömn under natten iaf.

Skönt med kortvecka på jobbet och min har kännts ännu kortare för igår slutade jag strax efter lunch och var med storesonen för att röntga hans onda knä. Sambon skulle åkt egentligen men har började jobba igår efter att ha varit arbetslös sedan början av december. Sättet han fick jobbet på är ganska otroligt. I förra veckan när han var ute i trädgården stannade en bil till utanför och en kille undrade om han var arbetslös. Killen har ett svetsföretag i närheten av där vi bor och sambon hade varit där och jobbat via Lernia ett par dagar förra året. Antagligen hade killen sett att sambon var hemma och ute när han kört förbi här och så stannade han och frågade om han ville jobba. Vad som var ännu mer otroligt var att samma dag som han började på jobbet så ringde de från ett annat ställe där han var på intervju för nån månad sedan och frågade om han kunde jobba. Inte illa!

Den långlediga helgen kommer annars att upptas av en hel del sömnad hade jag tänkt. Det är dags att börja klippa och sy dotterns festklänning och idag berättade hon att de sa ha MUCK-dag nästa fredag och vara utklädda så det är väl bara att börja fundera på det också. Tur att Maj månad är så vacker och skön för det behövs som kompensation för allt som ska hinnas med!

Ha det gott!

Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

