Jag ska åka på skolresa!!

Det har varit mycket nu de senaste dagarna och mer lär det bli framöver. I tisdags sköt vi pistoltävling och det gick väl sådär, blir sur på mig själv att det inte blir bättre resultat. Jag vet ju att jag kan!

Igår efter jobbet var jag och några jobbarkompisar på seminarie i Varberg och lyssnade på Ola Skinnarmo. Det var vårt fackförbund Unionen som bjöd in till ytterligare en föreläsning, förra gången var det Anna Mannheimer och denna gången var det alltså Ola. Om ni någongång får möjlighet att lyssna på honom så ta den. Vilken människa! Han kunde verkligen trollbinda och roa en publik. 1,5 timma svischade förbi hur fort som helst. Han berättade om hur han blev äventyrare och sina expeditioner till Sydpolen och Nordpolen samt sitt kommande äventyr, att segla genom Nordostpassagen i Nordenskiölds fotspår, om man nu kan säga fotspår om en seglare. Temat för seminariet var ”Att nå sina drömmars mål” och det som genomsyrade hans föreläsning var vikten av att sätta upp delmål och att ha roligt och må bra under resans gång. Det var många tankvärda ord och mycket som man kunde ta med sig i bagaget och använda sig av både i privatlivet och på jobbet.

Idag har det varit en ganska vanlig dag på jobbet förutom att jag har förberett en hel del inför i morgon då min vikarie ska jobba istf mig för jag är ledig och ska åka med storesonens klass på skolresa till Boda Borg i Sävsjö. Klassen består av 14 elever och så är vi tre föräldrar som åker med. Det blir äventyr och aktiviteter och en massa skoj. Hemkomst beräknas till lördag eftermiddag så det blir tyst här i bloggen tills dess.

Önskar er alla en underbar helg!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

