Expert – är inte alltid vad de heter…

Vår digitalmottagare gick ju sönder i onsdags efter ett strömavbrott och på torsdagen ringde jag butiken där jag köpte den för 5 år sedan. Killen i butiken sa att jag kunde komma in med den gamla så kunde jag förlänga mitt Boxerabonnemang och få en ny box gratis. Åkte alltså in på torsdagen efter jobbet och de kollade upp mig i datorn. ”Det här abbonemanget är bundet” säger killen i butiken. Jag tyckte det var väldigt konstigt för jag har ju haft den så länge men så kom vi på att berodde på ett tvillingkort som vi hade tecknat. Han ringde då Boxer för att höra när bindningstiden går ut. Visst fick han reda på det och bindningstiden skulle gå ut nästa dag, dvs den 1 maj. Tror ni att man kunde förlänga abbonemanget dagen innan, nä då! Det gick såklart inte, jag skulle få komma tillbaka på lördagen eller måndagen för att göra det. Som tur var fick jag låna med mig en box hem över helgen och idag åkte jag till butiken efter jobbet för att lämna låneboxen och hämta en ny samt förlänga abbonemanget. Allt gick smidigt och boxen följde med hem. Efter någon timma skulle sambon installera boxen, han öppnade lådan och packade upp grejerna. Ehhhh… kontroll? Ska det inte vara med nån kontroll? Klart att det ska! Men var det det?? Nääää!!! Hur sur blir man då på en skala? I morgon får vi alltså åka till butiken igen. Ska ringa dem i morgon för att höra om vi måste ta med hela lådan med boxen i eller om det räcker att komma in och hämta den. Tur att vi ska in till stan iaf. annars hade det fått vänta några dagar.

Kram Ann – som är sur för missat Cityakutenavsnitt.. =((

Kommentarer inaktiverade.

