Ny dator och en massa pryttlar

I dag var det dags för skyttetävling igen och det gick ganska bra. Lyckades ta en standardmedalj i brons vilket innebär att jag nu är kvalificerad för SM nästa år. Hoppas inte att det är allt för långt borta, risken finns att det arrangeras i norra delarna av Sverige…

Efter skjutningen åkte vi till NetOnNet och köpte en bärbar dator så nu har vi ännu en dator i hemmet. Var ju även tvungna att köpa en trådlös router och mus samt högtalare så att vi kan lyssna på musik utomhus i sommar. Kommer att bli skönt att kunna surfa någon annanstans än vid den stationära. Den trådlösa kommer nog mest att användas till just surfning, bloggning, filmtittande och musiklyssnande. Vi har inte tänkt att skaffa något mobilt bredband men man brukar ju kunna hitta nät lite här och var.

Är just nu ganska trött efter en lång dag som avslutades med inkoppling av routern och såklart blev det lite fix och trix innan rätt användarnamn blev inskrivet, det var ju några år sedan det skrevs in i den gamla routern och på användarpappret fanns det två olika namn att välja mellan. Valde ju fel först såklart men nu funkar det igen.

Köpte en ny skärm också förresten, erbjöd först min mamma att vi kunde köpa en skärm till henne så kunde hon lägga det på samma avbetalning som vi har men på vägen hem kom vi på att vi skulle ge mamma min gamla plattskärm så tar jag den nya. Så fick det bli och jag sitter nu med en 19 tums widescreen-skärm och har inte riktigt vant mig ännu. Tycker allting är så mycket större än innan och det går inte att ha högre upplösning än vad jag har men jag vänjer mig nog. Hoppas att mamma vänjer sig vid min platta skärm och att hon tycker att det blir skönt att bli av med tjockskärmen.

Nu ska jag göra mig redo för sängen och i morgon hoppas jag att jag vaknar lika pigg som jag var i morse.

Gonattkram!
Ann

Kommentarer inaktiverade.

