Skum dator…

Igår upptäckte jag att min almanacka i datorn ”gick” en månad fel, den stod på maj istf april. Antagligen har jag kollat ett datum en månad fram och sedan råkat verkställa. Jag ändrade till rätt månad och tänkte inte så mycket mer på det.

Idag när jag startade upp datorn fick jag ett meddelande om att min virusdefinitionsdatabas behövde uppdateras, den var nämligen 49 526 dagar gammal! Visste inte att det fanns datorer för 135 år sedan… Nu vet jag inte om detta hade med omställningen av almanacka att göra men sedan kom nästa grej. Jag gick in på Aftonbladet och började läsa nyheterna, kände igen den översta nyheten och tänkte att det var lite konstigt att den låg högst upp idag också. Fortsatte att läsa neråt och kände igen notis efter notis. Scrollade då upp och kollade datumet, onsdag 16 april. En uppdatering av sidan avhjälpte problemet. Nästa sida jag kollade på var det samma sak med, och nästa, och nästa. Jag vet ju fortfarande inte om det har med almanackan att göra men det är det enda jag kan tänka mig.

Ha en skön fredagskväll!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

