Köttbullar med betoning på kött!

Gjorde supergoda köttbullar som är bra när man äter LCHF. Blandfärs, riven gul lök, ägg, grädde, salt, peppar och persilja. De smakade verkligen köttbullar och de höll ihop så fint tack vare ägget. Till köttbullarna blev det lite wokade grönsaker och en kall sås gjord på crème fraiche, tomatpuré och olivolja smaksatt med basilika. Lite sallad hamnade på tallriken också.

Annars är allt bra här förutom att jag får nån slags beläggning på linserna. Vet inte om det är pollen eller vad det kan vara, irriterande är det iaf. Det blir precis som en hinna som lägger sig framför ögat och som flyttar sig när jag blinkar. Om jag tar ur linserna och kollar på dem så ser det ut som om det är något på dem men det går bort när jag rengör dem. En jobbarkompis upplevde nåt liknande idag och hon har inte linser så jag tror inte att det är linserna det beror på.

I morgon är det fredag igen och det verkar som om det ska bli fint väder i helgen, kanske det kan bli lite mer grillat nu då!

Ha det gott!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

