Trötta ben…

Efter en hel dags arbete där jag totalt suttit i en timma, en snabb vända hem där jag nästan inte satt alls och därefter nästan två timmars skjutning med bara några små sittpauser så är mina ben trötta. Min högerarm är ganska trött också efter en hel match idag och lika mycket igår. Var ganska nöjd med min skjutning idag, iaf på precisionen. Fick 277 av 300 möjliga och det är klart godkänt. På snabbmomentet gick det dock lite sämre, var inte riktigt överens med mig själv om var jag skulle sikta så jag skruvade om mitt sikte en hel del och till slut på sista serien så hade alla skruvar i mitt huvud också hängt med och det blev 48 poäng på sista tavlan, av 50 möjliga. Hur det gick i själva tävlingen vet jag inte ännu, det brukar ta någon dag innan resultaten publiceras. Nu är jag mest intresserad av att träna precisionen för det är det jag ska tävla i vid SM i sommar och det vore ju kul om jag kunde hålla mig stabil tills dess, om jag blir förbättrar mitt resultat är det ju ännu bättre. Snabbskyttet är iofs en kanonbra träning för fältskjutning vilket jag verkligen behöver bli bättre på. Den tävlingsgrenen tänkte jag återkomma till en annan dag.

Det känns verkligen som att jag har hittat motivationen för att träna och tävla i år. Förra året kände jag inte alls på samma sätt. Att det sedan går bra rent rsultatmässigt sett gör säkert sitt till. Har iofs inte haft min pistol särskilt länge och det tar alltid ett tag att bli kompis med sin pickadoll!

Önskar er en skön tisdagskväll (skrev först måndag…), det lilla som är kvar av den.
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

