Har beställt kläder!

Insåg att jag var tvungen att ha något nytt i min garderob så idag slängde jag iväg en beställning på Ellos. Förhoppningsvis har jag kläderna innan helgen, vore kul att ha på sig något nytt när vi ska på konfirmation på söndag. Det är Jonathans kusin som ska konfirmeras, jag kommer inte ihåg när jag senast var på en konfirmation, vete sjutton om det inte var min egen för en massa herrans(!) år sen. Nuförtiden är jag inte ens med i Svenska kyrkan vilket påminner mig om att jag inte får glömma att fixa deklarationen. Det var en av anledningarna till att jag gick ur kyrkan för några år sedan, några kronor mindre i skatt blir det ju.

Annars har kvällen varit lugn, blev dock besviken när TV3 visade Harry Potter i stället för Cityakuten och i och med att det var söndag-måndag så missade jag halva Färjan men jag överlever nog det också.

I morgon är det dags för skytte igen. Grenen Sportpistol står på schemat och då ska man först skjuta 6 serier precision, dvs. 5 skott per serie på en vanlig tavla. Därefter är det 6 serier snabbskytte (duellskytte) vilket innebär att tavlan svänger fram i tre skunder och är borta i sju sekunder. Under de tre sekunderna som tavlan är framme ska man lyfta pistolen och skjuta ett förhoppningsvis bra skott… Träffområdet är dock något större än vad det är på en vanlig precisionstavla men man har ju en helt annan tidspress samt krav på att göra bra avfyringar. Var och tränade ett par timmar tidigare idag och det kändes ganska bra. Kollade precis väderprognosen och det verkar som om det blir regn i morgon, inte det roligaste vädret att skjuta i men det får väl gå det också.

Ha det gott!
Kram Ann

One Response to Har beställt kläder!

  1. Göran skriver:

    Du verkar va en hejare på att skjuta! Dej skulle jag aldrig våga möta i en duell.
    En skjuttävling skjuter man väl knappast upp på grund av dåligt väder. …f´låt min ordvrängarhumor, men kunde bara inte låta bli:-)

